Isnin, 17 Mac 2014

#PRKKajang: Manifesto #PKR Cuma Retorik, Serlah Kegagalan Kerajaan PR Selangor @DrWanAzizah @ChewMeiFun @azwanbro

 

12 Mac lalu, sehari selepas penamaan calon, Parti Keadilan Rakyat melancarkan manifesto baru bagi menghadapi Pilihanraya Kecil N25 DUN Kajang yang akan berlangsung 23 Mac nanti.

PKR telah  menggariskan 4 teras seperti berikut;
Teras pertama - memastikan Kajang tidak lagi berhadapan dengan masalah kesesakan lalu lintas yang teruk menerusi Pelan Trafik Bandar Kajang 2018.

Kerajaan BN telah mendahului Pakatan Rakyat dalam menyelesaikan masalah trafik bagi penduduk Kajang.

Projek Mass Rapid Transit (MRT) Sungai Buloh-Kajang yang dijadual beroperasi pada Julai 2017 akan mengubah landskap pembangunan bandar Kajang, khususnya dalam menyelesaikan masalah kesesakan lalu lintas.

Projek MRT ini juga akan meningkatkan nilai hartanah dan kepesatan aktiviti perniagaan di sekitar Kajang apabila tiga daripada 31 stesen berada di daerah itu, iaitu Saujana Impian, Bandar Kajang dan Kajang.

Teras kedua - memastikan kadar jenayah diturunkan dan kawalan keselamatan di kawasan ini dapat dipertingkatkan.

Indeks jenayah di Selangor meningkat berpunca dari lambakan pusat hiburan yang diluluskan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

Teras ketiga - membangunkan anak muda dan usahawan kecil.

Arahan Penutupan segera GiatMara Sabak Bernam serta Selayang oleh Kerajaan Selangor sebagai bukti betapa retoriknya manifesto PKR berkaitan janji mereka untuk membangunkan ekonomi anak muda di Selangor.

GiatMara yang ditubuhkan oleh Kerajaan Malaysia telah berjaya melahirkan ramai usahawan muda melalui pelbagai kursus kemahiran yang disediakan. Rujuk di SINI.

Teras keempat - meningkatkan pembangunan dan penyelenggaran bandar iaitu dengan meningkatkan prestasi kutipan sampah.

'Printscreen' kenyataan akhbar Rafizi Ramli mengakui Kerajaan Pakatan Rakyat gagal menangani masalah sampah di Selangor. 

Melihat kepada 4 teras di atas, kita boleh menilai sejauh mana pendekatan serta kemajuan yang telah dibawa oleh Pakatan Rakyat sejak mereka mengambil alih pemerintahan Kerajaan Negeri Selangor pada tahun 2008.

Boleh YPS katakan, manifesto yang mereka lancarkan, jelas memperlihatkan kelemahan pentadbiran mereka sepanjang 2 penggal memerintah Negeri Selangor.

Rakyat Selangor pasti lebih maklum apa yang telah Pakatan Rakyat lakukan di Selangor. Mereka lebih kepada memberi tumpuan mewujudkan lebih banyak rumah-rumah urut serta mempolitikkan pelbagai isu termasuk permasalahan air yang mengancam kesejahteraan rakyat.

PRK DUN KAJANG Berpunca Dari Pergolakan Dalaman PKR

Bagi YPS, PRK Kajang ini sendiri adalah berpunca dari masalah dalaman Parti Keadilan Rakyat. 

Belum lagi setahun sejak PRU ke 13 Mei tahun lalu, Anwar Ibrahim mengarahkan bekas ADUN Kajang Lee Chin Cheh meletakkan jawatan bagi memberi laluan kepada beliau sendiri menjadi calon PRK yang sedang kita hadapi.

Perancangan Anwar, selepas memenangi PRK DUN Kajang, beliau akan menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor bagi menangani permasalahan antara YB Azmin Ali dan Khalid Ibrahim.

Malah, kempen mereka lebih menjurus kepada fitnah terhadap kerajaan Barisan Nasional dalam insiden kehilangan misteri pesawat MH370. 

Ceramah mereka tidak berkisar tentang manifesto pilihanraya yang telah dilancarkan.

Ini kerana, mereka tahu mereka tidak mampu merealisasikan janji-janji tersebut kerana pergolakan dalaman parti mereka.

Pengundi-pengundi di Kajang perlu menolak Dr Wan Azizah untuk dipilih sebagai wakil mereka. Isteri Anwar Ibrahim itu cuma sekadar boneka suaminya.

Kajang memerlukan seorang Wakil Rakyat yang mampu membawa kemajuan demi masa depan penduduk-penduduk DUN Kajang.

Rakyat tahu, Dr Wan Azizah tidak mampu menggalas tanggungjawab besar tersebut. Kita semua tahu...

Undi Chew Mei Fun, Tolak Wan Azizah!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..