Halaman

Selasa, 7 Oktober 2014

Majlis Korban Perdana Masjid Al-Azhar Balun Bidai #NKPUM @azwanbro & #YTPS @zainolfadzi @drnovandri #PemudaUMNO


Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia Khairul Azwan Harun telah berjaya menganjurkan Majlis Korban Perdana Masjid Al-Azhar dengan kerjasama Yayasan Transformasi Pasir Salak (YTPS) yang diadakan di Kampung Balun Bidai, disini, semalam.

Majlis tersebut turut dihadiri oleh EXCO Kerajaan Negeri Perak Yang Berhormat Dato' Haji Zainol Fadzi Paharuddin yang juga merupakan Penaung YTPS.

Majlis yang menyaksikan lebih dari 500 orang yang hadir itu diadakan di perkarangan Masjid Al-Azhar, masjid baharu Kampung Balun Bidai. Baca di SINI.


"Saya dapat lihat lebih dari 500 orang yang hadir, bergotong royong, bertungkus lumus memotong, melapah dan membungkus daging untuk diedarkan," kata Azwan yang juga Ketua UMNO Cawangan tersebut.

"Program ini sebenarnya merupakan program tahunan saya dan Dato' Zainol ketika kami memimpin Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Pasir Salak. In Shaa Allah, tradisi ini akan saya teruskan.


"Cuma, majlis korban perdana ini adalah program pertama yang dianjurkan sebesar ini melibatkan 13 ekor lembu untuk diagih-agihkan kepada penerima yang terdiri dari penduduk Kampung Balun Bidai, Kampung Changkat Rambai, Kampung Sungai Galah, Kampung Batu 31 Seri Hijrah dan penerima yang dibawa dari DUN Kampung Gajah," kata Azwan kepada pemberita selepas menyampaikan bungkusan daging korban kepada penerima.

"Apa yang lebih penting, hari ini kita dapat melihat semangat perpaduan dan kerjasama erat dalam kalangan masyarakat jelas tergambar sepanjang ibadah korban ini dijalankan. 

Azwan turut membantu memotong daging sebelum dibungkus.
"Kita berjaya mengedarkan 600 bungkusan daging korban dan saya berharap kerja-kerja amal seperti ini mendapat keredhaan daripada Allah SWT," katanya.

Program ini turut dimeriahkan dengan kehadiran CEO Yayasan Bina Upaya (YBU) Holding Sdn Bhd Hamzarul Hazmir Hamdan, bekas CEO Perbadanan Kemajuan Negeri Perak (PKNP) Yang Berbahagia Dato' Ir Haji Harun Ahmad Saruji dan Yang Berbahagia Dato' Mohd Hamdan Hazizi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.