Halaman

Ahad, 4 Januari 2015

#BanjirMove: @azwanbro Teruskan Misi Bantu Mangsa Banjir @BNYVPerak @YBUDR @khairykj #YTPS #PascaBanjir #AidDrop



Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairul Azwan Harun meneruskan misinya menghulurkan bantuan kepada mangsa-mangsa banjir di tanahair.

Hari ini, Azwan bersama sukarelawan Barisan Nasional Youth Volunteer (BNYV) Perak dan Yayasan Bina Upaya Darul Ridzuan (YBUDR) mengunjungi Pusat Pemindahan Sementara (PPS) di Kuala Kangsar dan Lenggong, Perak.

Ketua Pemuda UMNO Negeri Perak, Hairul Anuar, Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Shamsul Putra Baharin dan Ketua Pemuda PPP Perak, Mustafar Rahadi turut menyertai delegasi sukarelawan tersebut.

Dalam kunjungannya, Azwan dan sukarelawan BNYV serta YBUDR membantu membersihkan rumah mangsa banjir yang telah dibenarkan pulang setelah banjir mulai surut.

Khamis lalu, beliau bersama sukarelawan Yayasan Transformasi Pasir Salak (YTPS) dan YBUDR meredah banjir bagi menyampaikan 200 beg berisi bahan asas makanan dan 3000 biji buah epal kepada mangsa banjir dan 2 buah PPS di Pasir Salak. Lihat di SINI.

Keesokan harinya (Jumaat), Azwan yang juga Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Malaysia menziarahi mangsa banjir di PPS Kuala Lipis, Temerloh di Pahang Darul Makmur.

Semalam pula, beliau ditemani Naib Ketua Pemuda UMNO Negeri Perak Khairul Shahril turun ke PPS di sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sultan Muzaffar Shah 1, Lambor Kanan.

Keadaan banjir dilaporkan mulai surut di beberapa negeri yang terlibat. Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia telah mempersiapkan sukarelawan untuk membantu mangsa banjir membersihkan kediaman mereka.

Berita lanjut mengenainyap akan menyusul.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.