Halaman

Jumaat, 2 Januari 2015

Perutusan Tahun Baru 2015 #NKPUM @Azwanbro #PemudaUMNO #YTPS #NewYear2015


Mengimbau perjalanan 2014,

Kita diduga dengan pelbagai bentuk cabaran yang menduga keharmonian negara tercinta ini.

Hari demi hari hadir individu yang tidak bertanggungjawab semakin lantang meninggalkan pegangan Rukun Negara dan secara terang-terangan menyuarakan tentangan terhadap kepimpinan kerajaan & Sistem Beraja di Negara ini tanpa asas serta bermotifkan hasutan.

Sorotan kisah Ali Abd Jalil, Alvin Tan & beberapa ahli politik yang disabitkan bawah akta hasutan secara tidak langsung mencemarkan perjalanan politik demokrasi di negara ini. Ini bukan budaya progressif & membina.

Sebagai barisan kepimpinan, tidak kira dari mana pihak sekalipun seharusnya melaksanakan tugas kepimpinan kepada rakyat dan bukannya hanya lantang memprovokasi tanpa usul periksa. Kita seharusnya membina kendiri budaya keharmonian melalui kepimpinan & bukannya memecah-belahkan keadaan.

Tanggungjawab sebagai seorang rakyat juga, wajib berlandaskan agama & rukun negara, jangan ditinggalkan pegangan ini kerana ia dibina di atas landasan perjuangan pemimpin-pemimpin terdahulu yang hanya mahu melihat masa depan negaranya yang lebih harmoni.

Mari kita mulakan 2015 dengan doa untuk kesejahteraan negeri-negeri yang ditimpa bencana, keluarga-keluarga yang kehilangan orang tersayang dan untuk kesejahteraan negara kita yang tercinta.

Kurang provokasi & imarahkan keharmonian.

Selamat Tahun Baru 2015  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.