Rabu, 13 Ogos 2014

#KemelutSelangor: #PAS Dipihak @Khalid_Ibrahim Atau @AnwarIbrahim???


Kita sedia maklum Presiden PAS Haji Hadi Awang dan Tuan Guru Nik Aziz selaku Mursyidul Am PAS tegas menolak cadangan PKR untuk meletakkan Presiden PKR Dr Wan Azizah Ismail sebagai Menteri Besar Selangor yang baru menggantikan Khalid.

Kerana itu, pada 7hb Ogos lalu Tan Sri Khalid Ibrahim bersama isteri beliau telah ke Kota Bharu, Kelantan bagi bertemu Mantan Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Nik Aziz.

Perkara tersebut dinyatakan dalam dalam satu Majlis Solat Hajat Perdana "Munajat Selamatkan Gaza dan Selangor" yang dihadiri oleh ramai ahli-ahli PAS.

Menurut Khalid, dalam pertemuan tersebut Tuan Guru Nik Aziz meminta beliau bersabar selain diamanahkan agar tidak memalukan golongan mereka yang disifatkan munafik.

YPS tertarik dengan perkataan munafik yang diperkatakan dan mahu melihat siapakah golongan munafik yang dimaksudkan oleh Mursyidul Am PAS tersebut.

Kekuatan Khalid yang diperkenankan untuk kekal sebagai menteri besar
oleh Sultan Selangor bergantung kepada Exco PAS setelah beliau memecat keenam-enam Exco PKR dan DAP, semalam. Baca di SINI.

Ekoran dari pemecatan tersebut, DAP dan PKR merayu agar PAS memulau Mesyuarat Majlis Kerajaan Negeri (MMKN) Selangor yang akan berlangsung pagi ini. Di SINI.

Apakah PAS tidak akan tunduk kepada rayuan serta desakan DAP dan PKR agar Exco mereka memboikot MMKN pagi ini???

Atau mereka akur dengan kehendak DAP dan PKR untuk tidak hadir, seterusnya menjadi munafik seperti yang disebut oleh Nik Aziz???

Sama-sama kita nantikan. 

Apakah Khalid berjaya menghapuskan golongan munafik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..