Selasa, 5 Julai 2016

Perutusan #Aidilfitri Naib Ketua Pemuda UMNO Msia - @Azwanbro #EidMubarak #PemudaUMNO


Buat sahabat semua.

Kini Ramadhan berakhir sudah, 
Syawal pula datang mengganti, 
Walau musim saling berubah,
Iman dan taqwa setia di hati. 

Sebagaimana ikatan persahabatan begitu jualah dengan perjuangan, kepada sahabat seperjuangan sekalian ayuh kita terus teguh bersama dengan semangat setiakawan dan niat yang murni. 

Manusia datang dan pergi tetapi perjuangan dan kepimpinan institusi tetap teguh dipertahankan. 

Banyak dugaan dan cabaran yang datang menjelma tahun ini dari dalam dan luar negara. Saya menyeru kepada rakyat Malaysia berbilang kaum untuk berganding bahu dan menolak serta memerangi pemikiran puak pelampau seperti pengganas ekstrimis Daesh. 

Jiwa ekstrim datangnya dari minda yang tertutup dan dari pandangan yang jumud, seharusnya budaya ilmu menjadi tunjang kepada umat Islam di negara ini. Semarakkanlah budaya berilmu dan berbahas, dan tolaklah budaya pelampau. 

Akhir kata saya ingin saya ingatkan kepada sahabat sekelian agar berhati-hati di jalanraya dan ingatlah keluarga tersayang. 

Kalau tak mahu masuk di FB,
Janganlah guna lorong kecemasan,
Selamat Hari Raya Aidilfitri,
Maaf Zahir dan Batin saya ucapkan. 

(Khairul Azwan Harun)  
1 Syawal 1437H

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..