Selasa, 24 September 2013

#PAU2013: SENARAI PENUH CALON JAWATAN PUSAT DIUMUM ESOK #PemilihanUMNO

Senarai penuh calon yang akan bertanding pada Pemilihan UMNO 2013 bagi jawatan peringkat pusat akan diumum pada Rabu petang.

Menurut Setiausaha Kerja UMNO, Datuk Abdul Rauf Yusoh, sebarang keputusan berkaitan pembatalan atau penarikan diri turut akan diketahui pada sidang akhbar khas pada hari Rabu.

Pada proses pendaftaran calon Sabtu lepas, 261 borang pencalonan pemilihan Umno 2013 bagi peringkat pusat diserah sehingga tamat tempoh penyerahan borang itu pada pukul 5 petang.

Setelah selesai proses pencalonan, tempoh bertenang selama 72 jam atau 3 hari diadakan untuk;
Pertama - urus setia mengemaskini semua borang pencalonan bagi persediaan untuk mencetak kertas undi.
Kedua - mana-mana calon memikirkan semula sekiranya ada cadangan untuk menarik diri.
Ketiga - urusan pentadbiran bagi memastikan semua calon tidak bersalah mengikut akta pertubuhan sama ada dia seorang yang muflis atau pernah didenda melebihi RM2,000 atau mempunyai kes yang sedang dibicarakan di mahkamah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..