Isnin, 26 Disember 2016

@cmLimGuanEng Perlu Cermin Diri - Senator @Azwanbro @NajibRazak @Zahid_Hamidi #DAP #BN


Pemimpin DAP Lim Guan Eng harus melihat cermin dirinya sendiri dan merenung semua tindakannya sebelum menuduh Putrajaya menjadikan Malaysia negara yang gagal.

Senator Barisan Nasional (BN) Khairul Azwan Harun berkata demikian merujuk kepada kenyataan malam Krismas daripada Lim yang mendakwa Malaysia sebuah negara yang gagal dan dasarnya hanya untuk golongan elit.

“Lim perlu memikirkan tindakan sendiri selepas didakwa di mahkamah kerana memperoleh wang suapan untuk dirinya sendiri dan kemudiannya membeli banglo Pinhorn Road di bawah harga pasaran,” kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau berkata Lim juga mengkritik, mereka yang menyuarakan hak mereka didiamkan dan ditakutkan.

“Tetapi Lim harus melihat dirinya dalam cermin selepas dihukum rakan ahli DAP Teh Yee Cheu yang mengambil berat tentang alam sekitar, mengundi cadangan BN yang semua pembangunan penambakan tertakluk kepada pendengaran awam.

“Malah ahli DAP berbangsa India terus menghadapi halangan apabila mereka cuba mengkritik kepimpinan DAP,” katanya sambil menambah Lim adalah “narsisistik dan hipokrit”.

Lim memetik “4 kebebasan” yang dibawa bekas presiden Amerika Syarikat Franklin Roosevelt iaitu kebebasan daripada rasa takut bagi menunjukkan bagaimana kerajaan BN menukar negara ini sebagai negara yang gagal.

Bagaimanapun, memandangkan Lim gagal melaksanakan apa yang dikatakan, Khairul berkata Roosevelt akan malu kerana kata-katanya dipetik ketua menteri Pulau Pinang.

“(Lim) adalah seseorang yang mempraktiskan polarisasi perkauman melalui penyebaran ketakutan politik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..