Khamis, 26 Januari 2017

#TransformasiNasional2050: #PemudaBN Sedia Ketengah Jurucakap Muda Akar Umbi - @Azwanbro @NajibRazak @KhairyKJ @Zahid_Hamidi #TN50 #PRKTanjungDatu



Pergerakan Pemuda Barisan Nasional (BN) Malaysia menyambut baik serta menyuarakan sokongan padu mereka terhadap Transformasi Nasional 2050 (TN50) yang diilhamkan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak.


Timbalan Pengerusinya, YB Senator Khairul Azwan Harun berkata sebagai tanda sokongan penuh Pemuda BN bersedia untuk mengenengahkan jurucakap dari kalangan anak muda bagi membantu menjayakan dasar pembangunan baru kerajaan itu.

“Sebagai tanda sokongan penuh terhadap inisiatif TN50, Pemuda BN bersedia untuk mengenengahkan jurucakap mewakili suara muda peringkat akar umbi bagi memberi input dan menyumbang kearah TN50.

Anak-anak muda tanpa mengira latar belakang disaran tampil untuk menyumbang idea, pendapat serta pandangan untuk diterjemahkan dalam dokumen akhir pelan pembangunan jangkamasa panjang itu.

“Pemuda BN menyeru anak-anak muda tanpa mengira latar belakang, fahaman dan bangsa untuk tampil menyumbang idea serta pandangan agar ianya dapat diterjemahkan dalam dokumen akhir TN50 agar ianya benar-benar dapat mewakili hasrat dan suara akar umbi,” ujar Azwan dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan selepas mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Pemuda BN Perak, di Menara Dato' Onn, di sini Selasa lalu.

Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan, mengumumkan dasar baru pembangunan negara itu pada pembentangan Bajet 2017, Oktober tahun lalu.

TN50 akan melalui proses dan gerak kerja selama tiga dekad ini akan membentuk Malaysia menjadi satu negara bangsa yang benar-benar berwibawa, mampan dan berminda 'par excellence'.

Piliharaya Kecil DUN Tanjung Batu

Dalam kenyataan media yang sama, Azwan turut mengumumkan kesediaan Pemuda BN Pusat untuk memberikan komitmen dan sokongan penuh terhadap gerak kerja Pemuda BN Sarawak menghadapi Pilihanraya Kecil DUN Tanjung Datu.

“Bagaimanapun, Pemuda BN Pusat yakin akan kemampuan Pemuda BN Sarawak dibawah pimpinan YB Dato' Sri Fadillah Yusof membantu YAB Ketua Menteri Datuk Amar Abang Johari Tun Abang Openg merealisasikan dan meneruskan perjuangan Allahyarham Tan Sri Adenan Satem,” katanya.

PRK DUN Tanjung Datu diadakan berikutan kematian Allahyarham Tan Sri Adenan pada 11 Januari lalu akibat masalah jantung.

Pada Pilihanraya Negeri (PRN) ke 11 yang lalu, Allahyarham Adenan berjaua mempertahankan kerusi yang disandangnya sejak 2006 itu dengan majoriti besar iaitu 5,892 menewaskan calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) Jazolkipli Numan.

Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) telah menetapkan 4hb Februari 2017 sebagai tarikh penamaan calon, mengundi awal pada 12 Februari manakala 18 Februari hari membuang undi bagi PRK DUN Tanjung Datu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..