Selasa, 23 Ogos 2016

#PemudaUMNO Saran Kerajaan Wujudkan Badan Kawal Selia Deposit Pengguna - @Azwanbro @KhairykJ @NajibRazak @Zahid_Hamidi


Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia menyarankan agar kerajaan menubuhkan sebuah badan serta akta khas bagi mengurus dan mengawal selia sejumlah wang deposit yang dibayar pengguna bagi mendapatkan perkhidmatan tertentu.

Naib Ketuanya, Khairul Azwan Harun berkata, pada masa ini tiada badan dan akta khusus yang boleh melindungi pengguna untuk mendapatkan kembali wang jaminan itu melibatkan sektor perkhidmatan, utiliti dan hartanah setelah tamat kontrak.

“Kita harap kerajaan dapat menubuhkan badan ini bagi memberikan situasi menang-menang antara pengguna dan pemberi perkhidmatan agar wang jaminan deposit itu tidak disalah guna atau dimanipulasi sewenang-wenangnya,” katanya dalam satu sidang akhbar di Kelana Jaya, di sini hari ini.

Terdahulu, Azwan mempengerusikan 'Diskusi Meja Bulat' cadangan penubuhan Kumpulan Wang Amanah Deposit (KWAD) di Akademi Kepimpinan Kapten Hussein (AKHI) yang turut dihadiri oleh Exco Pemuda UMNO Malaysia Ustaz Fathul Bari Mat Jahaya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..