Isnin, 8 Disember 2014

#AFFSuzukiCup2014: Separuh Akhir Pertama #HarimauMalaya vs #Vietnam Dicemari Insiden Pergaduhan @KhairyKJ @zainolfadzi #FAM



Sukan merupakan satu medium bagi memupuk dan merapatkan hubungan diantara dua pihak sejak dari dahulu lagi.


Namun kini, semangat kesukanan tersebut mula dicemari apabila terdapat segelintir penyokong pasukan bertindak ganas apabila pasukan yang disokong kalah didalam satu-satu pertandingan.


Kekalahan 1-2 Malaysia ditangan Vietnam pada perlawanan bolasepak separuh akhir pertama piala AFF suzuki 2014 turut dicemari aksi ganas apabila ada dikalangan penyokong Harimau Malaya memukul dan membelasah penyokong Vietnam di Stadium Shah Alam, malam tadi.


Seperti sedia maklum, kalah dan menang adalah adat pertandingan. Sikap segelintir penyokong Malaysia yang terlibat dalam pergaduhan tersebut adalah amatlah memalukan negara.

Perlawanan timbal balik diantara kedua negara akan berlangsung di Stadium Hanoi Vietnam pada 11 Disember 2014. 


Dengan kejadian yang berlaku malam tadi, beranikah penyokong Harimau Malaya berada di Stadium Hanoi nanti untuk memberi sokongan kepada dan sorakan semangat kepada pasukan negara yang perlu menang untuk melayakkan diri kepusingan seterusnya?


Ramai rakyat Malaysia memuatnaik status di laman sosial mengutuk tindakan BODOH penyokong yang terlibat dalam insiden malam tadi.

Diharapkan pihak berkuasa dapat menyiasat dan mengadili mereka yang mencemar nama baik negara berdasarkan gambar-gambar yang dimuat naik di facebook, twitter dan laman sosial yang lain. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..