Selasa, 16 Disember 2014

#KataKita Jelajah United Kingdom, Bertemu Pelajar Malaysia Luar Negara @azwanbro @NajibRazak KhairyKJ @NurJazlan @SheikhNafiq @ArmizanAmeer #PemudaUMNO #KULN #UKEC


"Pemuda UMNO telah memperkenalkan satu program di bawah kempen #KataKita, di mana ia akan menjadi mata dan telinga daripada kepimpinan parti.

Program ini akan menyediakan platform bagi para belia untuk menyuarakan pandangan mereka," kata Naib Ketuanya Khairul Azwan Harun.

Bermula minggu ini, Azwan akan mengetuai lawatan #KataKita di lima bandar di United Kingdom - London, Cardiff, Nottingham, Manchester dan Liverpool.

TownHall Meeting di PWTC
"Minggu ini, saya akan mengetuai lawatan #KataKita bertemu kira-kira 1,000 pelajar Malaysia di sebuah forum terbuka dengan tujuan menjadikan kesederhanaan dan politik progresif kenyataan.

"Melalui forum yang bertajuk 'Politics: Centrist Path, Way Forward' ini, kami cuba membantu mereka memahami mekanisme politik di negara ini," kata Azwan yang juga Pengerusi Akademi Kepimpinan Kapten Hussein (AKHI) dalam satu kenyataan seperti yang disiarkan oleh akhbar NST, semalam.
YB Khairy di pentas #KataKita, Johor Darul Takzim.
Di peringkat nasional, Pemuda UMNO telah berjaya menganjurkan tiga program #KataKita sejak bulan lepas, dan tindak balas yang telah diterima adalah "bukti" betapa penting untuk pemimpin untuk berkomunikasi dengan rakyat.

"Itu adalah satu-satunya cara kita boleh memahami mereka dan memberi mereka apa yang mereka perlukan, bukan apa yang kita fikir mereka perlukan.

"Para pemimpin perlu kekal bersederhana, agar dapat dicontohi oleh generasi akan datang.

Jelajah #KataKita ini dianjurkan oleh AKHI dengan kerjasama Kelab UMNO Luar Negara (KULN) dan United Kingdom & Eire Council of Malaysian Students (UKEC).

Selain Azwan, panel utama forum jelajah #KataKita ini adalah YB Datuk Nur Jazlan Ahli Parlimen Pulai, Armizan Mohd Ali Setiausaha Politik Ketua Menteri Sabah, Sheikh Nafiq Exco Pemuda UMNO serta Zaidel Baharuddin Setiausaha Pemuda BN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..