Isnin, 10 Mac 2014

#MH370: Timbalan Panglima TLDM Jawab Sindiran Kit Siang @Mykamarul @limkitsiang @NajibRazak @azwanbro #PrayForMH370

YBhg Laksamana Madya Dato' Seri Panglima Ahmad Kamarulzaman bin Haji Ahmad Badaruddin
Seperti kita sedia maklum, segelintir pembangkang, baik pemimpin mahupun penyokong mereka sedaya upaya cuba mempolitikkan apa jua insiden yang berlaku di dalam negara kita.

YPS sekadar memetik beberapa insiden besar yang telah berlaku, antaranya kisah pencerobohan pengganas ke Lahad Datu, Sabah oleh tentera Sultan Kiram pada Februari 2013 yang lalu.

Tian Chua serta beberapa pimpinan Pakatan Rakyat termasuk Anwar Ibrahim mengeluarkan kenyataan menuduh insiden yang meragut nyawa perwira negara itu sebagai sandiwara UMNO dan Barisan Nasional.

Dalam satu ceramah sekitar MAC 2013, Ahli Parlimen Batu yang juga Naib Presiden PKR itu turut menuduh UMNO sebagai dalang tragedi berdarah Kg Memali yang terjadi pada tahun 1985. Rujuk di SINI.

Terkini, insiden kehilangan pesawat MH370 yang sehingga kini masih belum dapat dikesan turut menjadi permainan politik pimpinan pembangkang negara ini.


Printscreen Twitter Lim Kit Siang menyindir Datuk Seri Hishamudin.

Lim Kit Siang melalui muatnaik laman sosial milik beliau mengkritik kerajaan Malaysia berkaitan penglibatan kapal selam Malaysia dalam usaha mencari dan menyelamat (SAR) pesawat MH370 yang hilang.


"Whats the use of Msian subs then, Hisham? Search for MH370: Why submarines are not being sent (Yahoo News)

Timbalan Panglima Tentera Laut DiRaja Malaysia (TLDM), YBhg Laksamana Madya Dato' Seri Panglima Ahmad Kamarulzaman bin Haji Ahmad Badaruddin bertindak membalas twitter Ahli Parlimen Gelang Patah.

Dato' Seri Panglima memaklumkan bahawa submarine kita berkeupayaan melakukan misi serangan “search and destroy” bukannya misi mencari dan menyelamat.


"YB @limkitsiang subs are not designed for Searh & Rescue. BUT for Search & Destroy"

Beliau memberi respon demikian ketika membaca twitter Ahli Parlimen yang memetik laporan Yahoo News dengan tujuan menyindir Kementerian Pertahanan kerana tidak menggunakan submarine yang ada.




Selain Lim Kit Siang, Chegu Bard turut mengeluarkan tweet yang memperlihatkan kedangkalan serta kebodohan beliau sebagai seorang guru.

Dalam status twitter bodoh tersebut, beliau bertanyakan kemana pergi kapal selam yang dibeli oleh kerajaan sehingga Malaysia terpaksa bergantung kepada bantuan kapal selam Singapura. 

Selain itu, beliau mengaitkan isu pembunuhan Altantuya dan rasuah, dan tweet itu seakan-akan ditujukan kepada YAB Perdana Menteri Malaysia dengan tag @najibrazak.

Kita boleh membaca pelbagai lagi status rakyat Malaysia pro-pembangkang, samada di facebook, blog mahupun twitter yang menghina kerajaan bersabit dengan insiden ini.

Inilah sikap sebenar pembangkang di Malaysia. Sepatutnya mereka perlu memberi sokongan dan melahirkan rasa simpati terhadap keluarga krew serta penumpang pesawat tersebut.

Kerajaan telah mengerahkan segala kepakaran dan aset yang dimiliki, selain bantuan yang dihulurkan oleh beberapa negara dalam usaha mencari serta menyelamat mangsa yang terlibat dalam insiden ini.

Marilah kita menghentikan segala spekulasi yang boleh menyinggung perasaan khususnya kepada keluarga mangsa, teruskan berdoa ke hadrat Allah supaya mereka segera dijumpai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..