Ahad, 8 Jun 2014

@Azwanbro Berjaya Selaras Jentera #PemudaBN, Bantu Kemenangan BN #PRKTelukIntan – @KhairyKJ @NajibRazak @MuhyiddinYassin @partiGerakan

Khairy Jamaluddin, Pengerusi Pemuda BN Malaysia merangkap Menteri Belia dan Sukan.
“Walaupun berdepan calon lebih muda, kita (Barisan Nasional) mampu memberi saingan hebat di Teluk Intan.

Demikian menurut Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN) Khairy Jamaluddin dalam sidang akhbar selepas merasmikan Konvokesyen Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) ke-10 di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), Putrajaya.


Azwan dan Tan Keng Liang dalam satu program sehari sebelum hari pengundian.
Menurut Khairy yang juga Menteri Belia dan Sukan, pujian harus diberikan kepada jentera Pergerakan Pemuda BN yang diketuai oleh Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairul Azwan Harun dan dibantu oleh Ketua Pemuda Gerakan, Tan Keng Liang kerana berjaya menyelaraskan gerak kerja kempen dengan baik.


Khairy dan Azwan melancarkan jentera pemuda BN pada hari penamaan calon di Teluk Intan.
“Azwan selaku Pengarah Jentera Pilihanraya Pemuda BN bagi Pilihanraya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan berjaya menyelaras gerak kerja dengan baik dan berkesan dalam  menambat hati pengundi di Teluk Intan untuk memilih BN biarpun, menerima tentangan sengit daripada calon lawan.

Kejayaan Barisan Nasional (BN) merampas semula kerusi Parlimen Teluk Intan menerusi Presiden Gerakan, Datuk Mah Siew Keong daripada DAP merupakan isyarat terbaik bagi parti komponen BN itu untuk bangkit kembali selepas mengalami kekalahan teruk dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 lalu.

Khairy turut berpendapat kemenangan Mah memberi peluang baik kepada parti Gerakan yang sebelum ini menghadapi saat-saat sukar untuk bangkit semula

"Menerusi peluang yang akan diberikan untuk menyertai Kabinet nanti, ini merupakan kesempatan terbaik untuk Siew Keong membuktikan kepimpinannya dan berkhidmat untuk masyarakat," .

Dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) itu, Mah Siew Keong berjaya menewaskan calon DAP, Dyana Sofya Mohd. Daud dengan memperoleh majoriti 238 undi dan sekali gus mengembalikan semula kerusi itu ke tangan BN selepas dua penggal dimenangi DAP.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..