Rabu, 4 Jun 2014

@Azwanbro Ucap Tahniah Kpd #TheBossGaurus Perolehi Ibu Segala Emas #SUKMAPerlis @ZambryAbdKadir @ZainolFadzi @pafanews #PAFA

Menteri Besar Perak meraikan kemenangan Boss Gaurus malam tadi di Stadium Tuanku Syed Putra. Foto - fb YB Zainol Fadzi 
Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Perak (PAFA) Khairul Azwan Harun sebentar tadi memuatnaik status twitter mengucapkan tahniah atas kejayaan pasukan 'The Boss Gaurus' memperolehi Emas, ibu segala pingat Sukan Malaysia (SUKMA) ke 17 dengan menundukkan Johor 3 - 1 pada perlawanan akhir bola sepak di Stadium Tuanku Syed Putra malam tadi.


Perak memperolehi gol pertama seawal minit ketujuh menerusi Muhammad Shahrel Fikri Md Fauzi sebelum Khairul Asyraf Sahizah menambah jaringan pada minit ke-17, hasil kesilapan penjaga gol Johor Sirajuddin Esayang gagal menangkap bola dengan kemas. 

Perak terus menguasai permainan pada separuh masa kedua dengan beberapa percubaan gol di gawang pasukan Harimau Selatan itu. 

Johor yang dianugerahkan sepakan penalti atas kekasaran pemain Perak di kawasan penalti, berjaya memperolehi gol tunggal melalui tendangan Shafiq Shaharuddin pada minit ke-72 perlawanan.

Muhammad Shahrel berjaya menambah jaringan gol buat skuad 'Boss Gaurus' dengan gol ketiga pada minit ke-88. 

Kali terakhir Perak menjadi juara bola sepak adalah pada tahun 2002 di SUKMA Sabah dengan menewaskan Pulau Pinang 3-1. 

Turut hadir di Stadium Tuanku Syed Putra menyaksikan perlawanan akhir tersebut adalah Menteri Besar Perak YAB Datuk Seri DiRaja Dr Zambry Abd Kadir diiringi oleh Presiden PAFA merangkap Naib Presiden FAM YB Dato' Haji Zainol Fadzi Paharuddin serta Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri Perak yang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..