Selasa, 17 Jun 2014

ADUN Kajang Memalukan, Kesemua Soalan @DrWanAzizah Ditolak Speaker DUN

Pegawai kepada ADUN Kajang menyalahkan pejabat Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor kerana tidak memaklumkan prosedur mengemukakan soalan yang betul hingga menyebabkan kesemua 10 soalan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, ditolak Speaker DUN, Hannah Yeoh.

Mohamad Rashidi Hassan berkata soalan yang dikemukakan Azizah terlampau panjang walhal prosedur menetapkan setiap satu soalan tidak boleh melebih 40 patah perkataan.

“Sepatutnya pejabat DUN memberitahu ADUN baru seperti Wan Azizah tentang perkara ini. Oleh kerana tidak diberitahu, berlakulah perkara ini,” kata Rashidi kepada sebuah portal.

Difahamkan, soalan daripada Azizah merupakan yang terbanyak di kalangan ADUN Selangor, pada sidang DUN kali ini.

Tindakan speaker menolak semua soalan Wan Azizah menimbulkan kekecohan di kalangan Adun dan petugas media memandangkan beliau adalah presiden PKR dan berpengalaman sebagai ahli Dewan Rakyat sebelum ini.

Insiden itu tidak pernah berlaku kepada ADUN lain sebelum ini.
Sementara itu, speaker turut menolak lima daripada sembilan soalan yang dikemukakan oleh ADUN Rawang, Gan Pei Nei.

Wan Azizah mengangkat sumpah sebagai Adun Kajang pada 7 April lalu di depan speaker selepas memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang.

Apa yang berlaku jelas membuktikan bahawa rakyat DUN Kajang memilih seorang wakil rakyat tanpa menilai kredebiliti dan keupayaan calon PKR tersebut pada PRK Kajang yang lalu.

Lebih memalukan, Wan Azizah adalah Presiden PKR dan bekas Ahli Parlimen Permatang Pauh sebelum beliau meletakkan jawatan bagi memberi laluan untuk suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim.

SATE!!! SATE!!! Hahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..