Khamis, 23 Oktober 2014

Cubaan Bangkitkan Kemarahan #PAS, #UstazAzharIdrus Mangsa Terbaru #RedBeanArmy


Semalam, pengguna laman media sosial di negara ini dikejutkan dengan penyebaran gambar serta video lucah berdurasi pendek yang mana pelakunya mirip seorang penceramah bebas terkenal, Ustaz Azhar Idrus.

Dipendekkan cerita, YPS percaya video tersebut dikeluarkan dengan bertujuan menaikkan kemarahan penyokong PAS khususnya anak muda yang menjadikan ustaz tersebut sebagai ikon mereka.

Seperti yang kita sedia maklum, sokongan PAS terhadap Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) makin menurun sejak akhir-akhir ini.

Ianya makin jelas apabila kempen #RakyatHakimNegara yang dilancarkan oleh PKR menjelang proses mahkamah rayuan bagi kes liwat Anwar yang akan bermula 28 Oktober depan dilihat gagal menarik minat penyokong PAS, jadi sesuatu perlu dilakukan.

Perancangan PKR menganjurkan himpunan RakyatHakimNegara pada tarikh tersebut pasti gagal dan tidak berkesan seandainya PAS tidak menyokong serta menyertai perhimpunan tersebut.

Dengan penyebaran gambar tersebut, pasti menaikkan kemarahan anak-anak muda PAS seterusnya menyemarakkan semangat mereka untuk turun memenuhi jalanraya sekitar mahkamah rayuan pada tarikh perbicaraan berlangsung.

Ingat bagaimana gambar calon DAP bagi PRK Teluk Intan tersebar, dengan pantas pihak pembangkang menuduh UMNO menyebarkan gambar tersebut bagi mencari simpati pengundi.

Jadi hari ini, Modus Operandi yang sama dilakukan oleh Red Bean Army tapi YPS yakin, rakyat khususnya anak muda PAS telah matang dan belajar sesuatu sepanjang mereka bertahaluf siyasi dengan PKR serta DAP.

Apapun niat mereka, perkara mengaibkan seorang pendakwah Islam ini tidak patut dilakukan. 

YPS melihat kejayaan besar UAI dalam menarik ramai golongan muda (yang dahulunya leka) hadir ke setiap program ilmu yang dianjurkan oleh UAI.

Umat Islam perlu melihat tindakan ini sebagai satu lagi cubaan menghina Islam selepas pelbagai program yang dianjurkan mereka seperti Octoberfest dan I Want To Touch A Dog jelas mempersendakan kesucian agama kita.

Marilah kita semua bersatu atas nama ISLAM, ketepikan ideologi politik masing-masing, kita tentang segala usaha mereka yang menghina agama dan tuhan kita, Allah Azzawajalla.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..