Khamis, 30 Julai 2015

#NKPUM @Azwanbro Fail Saman Terhadap @RafiziRamli #PemudaUMNO #MARA


Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Khairul Azwan Harun hari ini bertindak memfailkan tindakan undang-undang di mahkamah terhadap YB Mohd Rafizi Ramli yang telah memfitnahnya isu pembelian hartanah yang dilakukan oleh MARA di Melbourne, Australia.

Azwan telah mengarahkan peguamnya memulakan tindakan undang-undang setelah tempoh yang diberikan untuk Naib Presiden PKR itu menarik balik kenyataan memfitnah yang pernah dikeluarkan itu tamat.

"Tindakan ini diambil setelah tempoh yang saya berikan kepada beliau untuk memohon maaf dan menarik balik kenyataan telah tamat.


Azwan menunjukkan salinan laporan Polis yang dibuat keatas Rafizi pada 8 Julai lalu.
"Ingin saya tegaskan di sini bahawa dakwaan beliau itu adalah tidak betul dan berniat jahat terhadap saya serta Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, " ujarnya.

Tegas beliau lagi, keputusan itu juga dibuat bagi menegakkan kebenaran selain mempertahankan maruah Pemuda UMNO Malaysia.

"Saya membuat keputusan ini atas dasar menegakkan kebenaran dan mempertahankan maruah insititusi Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia serta jawatan yang telah diamanahkan kepada saya," tegas Azwan lagi dalam satu kenyataan yang dimuatnaik ke facebook beliau.

Beliau turut mengingatkan bahawa Pemuda UMNO menyokong serta menggalakkan sebarang perdebatan, perbezaan pendapat serta percambahan idea secara sihat tanpa membudayakan pembohongan yang boleh merosakkan suasana politik di negara ini.

"Sekali lagi ingin saya ingatkan kepada semua bahawa Pemuda UMNO dan saya sendiri menyokong serta menggalakkan perdebatan sihat, perbezaan pendapat serta percambahan idea namun kita tidak boleh biarkan budaya pembohongan serta penipuan berleluasa kerana ini akan merosakkan suasana berpolitik di negara kita ini," tambah beliau lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..