Ahad, 20 Oktober 2013

#PemilihanUMNO2013: AZWANBRO UTAMAKAN KEPENTINGAN PARTI


Petikan kenyataan AzwanBro selepas bersetuju agar ketiga2 bahagian (yang mengundi beliau pd 12 Okt lalu) mengadakan mesyuarat semula.


Kita dalam pertandingan yang bersifat kekeluargaan. Jadi saya rasa TIDAK PERLU ADA SEBARANG TINDAKAN YANG MENJEJASKAN IMEJ PARTI. 

Saya sendiri meletakkan jauh kepentingan peribadi dan meletakkan kepentingan parti itu mengatasi kepentingan peribadi,” jelasnya. 

Inilah sikap Azwan yang teman kenal. Biarpun hakikatnya, Jamawi telah bersetuju menerima keputusan 'KIRAAN SEMULA' pada perbincangan bersama JPU dan AzwanBro yang telah diadakan pada pada 17hb Okt (Khamis) yang lalu.

Dan selepas kiraan semula dibuat dihadapan kedua-dua calon di Ibu Pejabat UMNO Malaysia, keputusan tetap menyebelahi Azwan. Azwan memperolehi 77 undi dan Jamawi 74 undian.

Selesai proses pengiraan tersebut, pihak Jawatankuasa Pemilihan UMNO meminta tempoh sehingga jam 11 pagi keesokan harinya untuk membuat pengumuman seterusnya menobatkan Azwan sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

Kami seluruh ahli-ahli UMNO merasa lega kerana kemelut Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang mencemarkan imej parti telah selesai. Kedua-dua calon keluar dari bilik kiraan semula dan bergambar bersama dan melaungkan UMNO MENANG!!! Rujuk sini

credit : Double Y

Dan pada pagi Jumaat, 18hb Oktober, sekitar jam 10 pagi sebuah portal yakni AgendaDailyNews telah mengeluarkan kenyataan melalui laman twitter mereka  bahawa Azwan telah menang sebagai Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang sah mengikut kiraan semula undian yang dilakukan semalam.


Namun sehingga jam 1 tengahari, tiada pengumuman rasmi seperti yang dijanjikan semalam. Rakan-rakan teman yang berkesempatan hadir ke Ibu Pejabat UMNO pada pagi Jumaat tersebut memaklumkan bahawa masih ada lagi protes setelah keputusan KIRAAN SEMULA semalam berpihak kepada Azwan.

JPU dan kedua-dua calon terpaksa mengadakan semula perbincangan. Akhirnya, pada jam 5.00 petang, kelihatan pihak media mula mendaftar di tingkat 38, Menara Dato Onn bagi liputan keputusan rasmi siapakah diantara Azwan dan Jamawi yang akan diumumkan oleh pihak JPU.

Berita TV3 jam 8 malam, Tan Sri Tajol Rosli memaklumkan bahawa keputusan siapa bakal menduduki kerusi Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia akan ditentukan selepas mendapat keputusan undian dari tiga bahagian pemuda yang diarahkan untuk bermesyuarat semula.

Ketiga-tiga bahagian tersebut adalah;
  1. Pemuda UMNO Bahagian Bachok, Kelantan
  2. Pemuda UMNO Bahagian Gelang Patah, Johor dan,
  3. Pemuda UMNO Bahagian Sabak Bernam, Selangor.

Untuk makluman pembaca, ketiga-tiga bahagian ini telah mengundi Khairul Azwan Harun bagi jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia pada Mesyuarat Perwakilan Pemuda UMNO Bahagian yang telah diadakan serentak diseluruh negara 12 Oktober lalu. 

Tajol Rosli pada sidang media tersebut tidak menyatakan kenapa pergerakan pemuda ketiga-tiga bahagian tersebut perlu mengadakan semula mesyuarat?

Khabarnya, Ketua Pemantau serta Ketua Pemuda UMNO Bahagian terlibat telah dipanggil bagi mengesahkan keputusan sebenar (berpihak kepada Azwan) di hadapan calon-calon dan pihak JPU.

Tetapi ada pihak yang mendesak agar Mesyuarat Semula diadakan juga. Azwan atas semangat cintakan UMNO, menerima desakan tersebut dengan baik. Seperti yang teman kata diawal penulisan, inilah sikap Azwan yang sebenar.

Senarai 76 Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian seluruh Malaysia yang telah mengundi Khairul Azwan Harun bagi jawatan Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia.


Banyak persoalan timbul berkaitan kemelut ini. 
■Kenapa ini berlaku?
■Apa yang berlaku?
■Siapa yang lakukan?
■Siapa yang protes?

Sama-sama kita siasat... 


B e r s a m b u n g . . . . .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..