Ahad, 31 Ogos 2014

#Merdeka57: Perutusan Naib Ketua #PemudaUMNO Msia @azwanbro #Malaysia


Salam Merdeka, buat yang ke 57 .

Malaysia, di sini lahirnya sebuah cinta,

Mengenang perit jerih pngorbanan pejuang kemerdekaan, Ilmuan, serta pemimpin lepas, adalah wajar untuk kita menzahirkan rasa syukur meraikan apa yang negara kita telah kecapi dalam ulangtahun 57 kemerdekaannya.

Selaku anak Malaysia yang lahir dalam suasana kedamaian dan dalam suasana pembangunan yang progressif, kita hendaklah sentiasa menerapkan nilai-nilai patriotik agar ketrampilan sebagai anak Malaysia itu lebih jati. 

Memupuk semangat patriotik juga harus selaras dengan memupuk keupayaan diri untuk menjamin kualiti hidup yang berjaya agar kita dapat sama-sama mengambil tempat dalam menjana kemajuan negara Malaysia yang tercinta ini.

Dalam kesederhanaan sambutan merdeka kali ini, harus dikenang kepada ujian yang menimpa dan menguji kesatuan kita sebagai rakyat Malaysia dalam menghadapi tragedi MH370 & MH17. Harus dipuji usaha mereka yang terlibat dalam menyelesaikan konflik ini yang menjadi perhatian dunia.

Merdeka itu jangan sampai kita alpa dan lupa jati diri sebagai seorang rakyat yang seharusnya sentiasa menjaga keharmonian hidup pelbagai masayarakat di Malaysia.

Merdeka itu juga seharusnya menjadikan kita satu masyarakat yang lebih berbudi bahasa dan cintakan perpaduan kaum.

Merdeka itu sebaiknya menjadikan kita lebih menghargai ibu-bapa, keluarga dan keharmonian persekitaran yang sedia ada.

Salam Merdeka.

Seperti yang disiarkan di facebook beliau.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..