Ahad, 20 April 2014

Demi Menjadi PM, @AnwarIbrahim Hasut Rakyat Sertai Himpunan 'Kenduri 1 Mei'

Selepas gagal menewaskan Barisan Nasional pada PRU ke 13 pada Mei tahun lalu, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kini sekali lagi merancang untuk menguasai Putrajaya dengan menganjurkan perhimpunan dinamakan 'Kenduri 1 Mei' yang akan diadakan di Putrajaya.

Berucap dalam perhimpunan Reformasi 2.0 di Ipoh, malam semalam, Anwar terus mengkritik pentadbiran kerajaan secara terbuka hingga sanggup menggadaikan masa depan rakyat dan negara ini.

Anwar lantang menghasut rakyat untuk berhimpun beramai-ramai di Putrajaya pada 1 Mei nanti bagi menyuarakan segala permasalahan yang dihadapi mereka.

Himpunan ‘Kenduri 1 Mei’ itu, katanya akan menjadi simbolik kepada gelombang Reformai kedua yang menjadikan jalanan sebagai tempat untuk menyuarakan ketidakpuasan hati pihak pembangkang kepada kerajaan.

“Pada 1 Mei ini, kita mesti bangkit dan mengambil sikap berani… jangan tunggu pilihan raya akan datang dan kita perlu beri amaran yang jelas,” jelasnya.

Anwar turut membidas kewibawaan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dalam mengendalikan kehilangan pesawat MH370.

“Soal keselamatan tidak boleh diberi jaminan oleh Menteri Pertahanan dan beliau seharusnya meletak jawatan!,” tegasnya.

Jelasnya, melalui peralatan seperti Macroni Radar dan sistem keselamatan negara yang canggih, ia sepatutnya mampu menyelesaikan permasalahan tersebut.

“Kalau ikut SOP, kalau kita dapat kesan melalui peralatan yang canggih itu, isyarat lampu merah akan berkelip-kelip dan dalam tempoh tiga minit dimaklumkan ke ruang Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) berdekatan, kapal tentera akan berlepas untuk iring keluar pesawat keluar dari ruang udara tetapi ini tidak berlaku,” katanya.

Beliau turut menyuarakan dengan lantang mengenai kelemahan kepimpinan BN yang dilihatnya tidak berkemampuan serta menyorokkan maklumat daripada pengetahuan umum berkaitan kehilangan pesawat MH370.

Apapun, perhimpunan Reformasi 2.0 di Ipoh dilihat kurang mendapat sambutan apabila hanya dihadiri lebih kurang 500 orang penyokong yang mewakili sayap PAS dan DAP. 

Masih terngiang-ngiang janji Anwar Ibrahim untuk berhenti berpolitik dan menjadi pensyarah seandainya Pakatan Rakyat gagal menewaskan Barisan Nasional pada PRU13 yang lalu.

Tapi YPS sedia maklum bahawa Anwar tidak akan berhenti. Beliau berkata demikian dengan harapan rakyat akan bersimpati dan mengundi Pakatan Rakyat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..