Rabu, 30 April 2014

#KrisisAirSelangor: Pemuda UMNO Ingin Tahu Perancangan Kerajaan Negeri @azwanbro @khalid_ibrahim


Pergerakan Pemuda UMNO ingin bertanya kepada kerajaan Negeri Selangor apakah mereka mempunyai perancangan untuk menangani krisis air di Selangor.

Naib Ketua Pemuda UMNO Khairul Azwan Harun dalam satu sidang media semalam, mendesak kerajaan Selangor mendedahkan apakah rancangan sebenar mereka bagi menangangani masalah air yang berlarutan sejak sekian lama.

“Masalah air ini bukan isu politik, ini isu kemanusiaan. Air ini merupakan keperluan asas kehidupan rakyat.

“Kerajaan Negeri Selangor bertanggungjawab untuk menceritakan kepada rakyat apakah perancangan mereka. Jangan berdolak dalik,” tegas Azwan.

Menurut beliau lagi, kerajaan persekutuan telah menawarkan pelbagai pakej bantuan, tapi ianya dipolitikkan oleh pimpinan Pakatan Rakyat.

Azwan turut meminta Tan Sri Khalid mencontohi Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein yang mengurus krisis kehilangan MH370 dengan disiplin, komitmen serta sikap bertanggungjawab.

“Dalam krisis air di negeri Selangor dan Wilayah Persekutuan ini, saya tidak nampak langsung menteri besar Selangor mengambil tanggungjawab sepenuhnya.

“Bahkan bila kali terakhir menteri besar Selangor bercakap pasal program penyelesaian catuan air,” tambahnya lagi.

Azwan meminta rakyat Selangor melaksanakan satu referendum sebagai bantahan terhadap kegagalan kerajaan negeri itu menyelesaikan krisis air.

YPS rasa deme tengah sibuk dengan pemilihan PKR. Lagipun khabarnya, rumah MB dan sebahagian kawasan elit didiami golongan tertentu tiada terlibat dengan masalah catuan air ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..