Sabtu, 22 Februari 2014

@Azwanbro, Galas Tugas Sebagai 'Bapa Angkat' UMNO Bhgn Hulu Langat #PRKKajang @NajibRazak #BN4Kajang


Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairul Azwan Harun turut memuatnaik ucapan tahniah di laman 'facebook' beliau buat Naib Presiden MCA, Yang Berbahgia Datin Paduka Chew Mei Fun, yang dipilih sebagai calon dari parti MCA, yang mewakili Parti Barisan Nasional di PRK DUN Kajang.

Kemaskini Facebook AzwanBro mengucapkan tahniah kepada YBhg Datin Paduka Chew Mei Fun kerana terpilih sebagai calon BN bagi PRK Kajang.

Khabarnya, selain Datin Paduka Chew dan Datuk Seri Anwar Ibrahim terdapat beberapa lagi individu yang menyatakan hasrat untuk bertanding bagi merebut kerusi Wakil Rakyat DUN Kajang.

Mereka adalah Senator Datuk S. Nallakarupan, Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MUIP) dan Datuk Zaid Ibrahim yang berkemungkinan bertanding atas tiket bebas.

Bagi menghadapi pertembungan sengit ini, seluruh Jentera Barisan Nasional perlu bekerja keras bagi meyakinkan pengundi-pengundi di N25 DUN Kajang seterusnya memastikan kemenangan calon BN.

Demi mencapai tujuan tersebut, YAB Datuk Seri Presiden UMNO telah memilih Azwan untuk menjadi BAPA ANGKAT kepada UMNO Bahagian Hulu Langat bagi menghadapi Pilihanraya Kecil N25 DUN Kajang.



Azwan yang juga merupakan Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Malaysia, telah mengesahkan perkara tersebut sewaktu berucap di majlis pertemuan beliau bersama kepimpinan Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Selangor dan Wilayah Persekutuan bertempat di Kajang, 7 Februari yang lalu. Lihat di SINI.

Dalam ucapannya, Azwan berbesar hati menggalas tanggungjawab besar yang telah diamanahkan oleh YAB Perdana Menteri kepada beliau kerana beliau yakin mampu bekerjasama dengan YB Dato' Haji Johan Abdul Aziz selaku Ketua UMNO Bahagian serta seluruh kepimpinan sayap UMNO Bahagian Hulu Langat.

Justeru itu, bagi merealisasikan kemenangan calon BN di PRK DUN Kajang, Azwan berjanji akan sentiasa turun padang, membawa pendekatan baru dan berbeza selain persiapan yang lebih mantap berbanding pilihanraya kecil DUN Sungai Limau yang lalu.

Melihat kembali pencapaian beliau sewaktu mengemudi Pergerakan Pemuda UMNO/BN Negeri Perak pada PRU ke - 13 yang lalu, beliau banyak membantu kejayaan Barisan Nasional Perak mempertahankan kerusi-kerusi DUN dan Parlimen.

Kejayaan beliau diukur melaui peningkatan jumlah undi golongan muda yang berpihak kepada BN. Peningkatan tersebut hasil dari kejayaan Azwan mendaftarkan hampir 15 ribu pengundi muda setelah beliau dilantik sebagai Ketua Pemuda UMNO Negeri Perak menggantikan YB Maslin Sham Razman. Baca di SINI.

YPS mendoakan agar pemimpin muda berasal dari bumi Pasir Salak ini mampu menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan dengan sebaik mungkin, seterusnya memastikan kemenangan Barisan Nasional di pilihanraya kecil N25 DUN Kajang.

Sedikit mengenai Datin Paduka Chew Mei Fun, Naib Presiden MCA dilantik sebagai Calon Barisan Nasional di PRK Kajang.


Mei Fun mempunyai rekod dan pengalaman politik yang luas dengan pernah memegang pelbagai jawatan penting termasuk sebagai Ketua Wanita MCA, Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara selama dua penggal.

Beliau meletakkan jawatan sebagai Ketua Wanita MCA dan timbalan menteri disandangnya pada April 2010 bagi menepati janjinya untuk berbuat demikian jika Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek dipilih sebagai Presiden MCA pada pemilihan parti masa itu.

Mei Fun bagaimanapun membuat kemunculan semula apabila bertanding pada pemilihan MCA penghujung tahun lalu dan memenangi jawatan Naib Presiden

Pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) lalu, Chin Cheh menang dengan majoriti 6,824 dalam pertembungan enam penjuru, melibatkan calon BN, Berjasa dan tiga calon Bebas.


Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan tarikh 11 Mac ini sebagai hari penamaan calon dan hari pengundian pada 23 Mac.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..