Sabtu, 22 Februari 2014

@ChewMeiFun Berikrar Jadi Wakil Rakyat Mudah Didampingi #BN #PRKKajang @NajibRazak

Naib Presiden MCA, Datin Paduka Chew Mei Fun hari ini berjanji akan menjadi seorang wakil rakyat yang mudah didampingi serta memikul sendiri tanggungjawab yang diberikan, sekiranya menang pilihan raya kecil di Kajang nanti.

"Ini adalah janji saya kepada pengundi-pengundi Kajang. Jikalau saya menjadi calon pilihan pengundi Kajang, maka saya akan menggalas dan memikul tanggungjawab sendiri kepada pengundi, dan bukannya pembantu atau setiausaha saya," katanya dalam sebuah kenyataan pada Jumaat.

Beliau menyifatkan amanahnya sebagai calon Barisan Nasional (BN) untuk pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang merupakan satu cabaran yang amat besar baginya kerana terpaksa berdepan dengan pemimpin dilabel 'bertaraf dunia' oleh pembangkang.

Chew bagaimanapun memberitahu, beliau bersedia memikul tanggungjawab tersebut iaitu  bagi mempertahankan semangat demokrasi serta hak rakyat.

Beliau turut mengucapkan terima hasih kepada Pengerusi BN Datuk Seri Najib Tun Razak kerana dan presiden MCA Datuk seri Liow Tiong Lai kerana menaruh kepercayaan kepadanya.

"Kita sedar bahawa piliharaya kecil ini yang diadakan secara sengaja oleh Parti Keadilan Rakyat bagi menyelesaikan masalah dalaman parti mereka dan untuk membolehkan YB Dato’ Seri Anwar Ibrahim menjadi Menteri Besar.

"Mereka telah  mempersendakan dan memanipulasikan sistem demokrasi dalam tangan mereka sendiri," katanya.

Selain itu, Chew berkata ianya merupakan satu peluang untuk menepis mana-mana pihak yang mahu memanipulasikan prinsip demokrasi dengan sewenang-wenangnya.

Dalam pada itu, beliau berkata kemenangan BN di Kajang kali ini penting kerana ia dapat memperkuatkan lagi BN sebagai pembangkang dalam Selangor serta peranannya sebagai pengimbang kepada kerajaan Pakatan Rakyat (PR) di negeri itu.

Katanya lagi, kemenangan BN di DUN Kajang juga dapat menyatu-padukan kekuatan serta mendengar suara segenap lapisan masyarakat ketika persidangan DUN nanti di samping menjadi bukti bahawa negara sedang menghala ke arah sistem dua-parti yang lebih sihat.

"Saya dengan penuh rendah hati menyeru kepada semua pengundi Kajang supaya memberi satu peluang kepada saya dan BN, untuk berkhidmat dan bekerja untuk anda semua," tambahnya.

Chew, 50 yang juga merupakan bekas Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara telah diumumkan sebagai calon BN untuk pilihan raya kecil DUN Kajang, seperti diramalkan pelbagai pihak.

Pengumuman tersebut dibuat oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika sidang media di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini.

Muhyiddin berkata Chew dilihat sebagai calon yang paling sesuai, berwibawa dan pernah memegang jawatan dalam kerajaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..