Isnin, 16 Disember 2013

HANGAT PIJO!!! #BN #BarangNaik #BilaNaik #BaruNaik #BerapaNaik #BanyakNaik @NajibRazak

Dipenghujung tahun 2013 ni, bermula September lalu, semua penyokong-penyokong BN kena tebalkan muka dan cuping telinga, menahan caci maki yang datang dari penyokong-penyokong Pakatan Rakyat.

Ini semua angkara pelbagai kenaikan yang diumumkan oleh pihak kerajaan Barisan Nasional yang menang dengan majoriti mudah pada PRU ke 13 yang lalu.

Bermula dengan pengurangan subsidi minyak petrol yang menyebabkan harga RON 95 naik kepada RM2.10sen seliter berbanding RM1.90/liter sebelum ini.

Selang tak lame selepas itu, BOOOMMM!!! Kerajaan bagi lagi rakyat terkejut dengan kenaikan harga gula. Alasan Pak Jib, Pak Jib nak jaga kesihatan rakyat. Tak boleh makan gula berlebihan. Nanti dapat penyakit macam².

Dah berapa kali terkejut dah tu kome. Belum reda rasa terkejut sebab harga gula naik, TNB pulak umum kenaikan takrif elektrik. Adoiiiii, kena baham lagi lerrr. 

DAN, terkini dan terbaru, Si Wahid Pak Tongko keluar kenyataan kerajaan TERPAKSA menaikkan  kadar tol di 13 buah lebuhraya seluruh tanahair dengan kadar antara 30 sen ke RM1.00 bermula tahun depan.

Dalam semua kes tersebut di atas, yang paling hangat pijor adalah pengundi-pengundi BN pada PRU13 yang lalu. Mana tidaknya, udah le terpaksa menahan cacian penyokong PR, lepas tu sama-sama menanggung akibat segala kenaikan.

Alasan bagi segala semua kenaikan bermula dari petrol hingga ke tol tu, ada antaranya yang menyakitkan hati. Tak perlu le YPS nak cerita tang mana yang nyakitkan hati tu, buat sakit hati je ! ! !

YPS ~ fikir-fikirkan, apa pulak yang nak naik lagi lepas ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..