Ahad, 11 Mei 2014

Jentera #PemudaBN Perak Sedia Hadapi #PRKTeluk Intan - @Azwanbro @MuhyiddinYassin @KhairyKJ #BN4TelukIntan

Jentera Pergerakan Pemuda Barisan Nasional (BN) negeri Perak telah bersedia sepenuhnya menghadapi Pilihanraya Kecil Teluk Intan.

Dalam usaha mempersiapkan jentera parti itu, satu mesyuarat penyelarasan pertama pemuda BN bagi PRK Teluk Intan telah diadakan hari ini dan dipengerusikan sendiri oleh Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun.

"Saya gembira kerana jentera pemuda UMNO serta komponen BN Teluk Intan nampak bersemangat dan kelihatan benar-benar bersedia.

"Kita akan menggerakkan penyelarasan yang bersistematik dan terperinci terutama yang melibatkan parti-parti komponen BN.

“Mengikut statistik, Parlimen Teluk Intan mempunyai seramai 41% pengundi Cina daripada keseluruhan jumlah pengundi.

“Manakala pengundi Melayu sebanyak 38%, pengundi India 19% dan lain-lain 2%. 

Menurut Azwan lagi, demografi pengundi mengikut kaum di Parlimen Teluk Intan ini adalah lebih kurang sama pecahannya terutama dikalangan pengundi Melayu dan Cina.

Daripada jumlah itu, terdapat lebih 20 ribu pengundi muda yang berdaftar dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Justeru itu, Pemuda akan menggerakkan jentera penerangan untuk turun ke komuniti dan juga kawasan-kawasan perumahan untuk bertemu dan mendekati pengundi muda berumur bawah 40 tahun.

"Kita penuh yakin, pada PRK Teluk Intan kali ini, BN mempunyai peluang yang lebih baik untuk memenanginya," katanya pada sidang media di Majlis Perasmian Pelancaran Jentera Pemuda BN untuk PRK Teluk Intan, di sini, petang tadi.

Ini kerana katanya, sokongan daripada pengundi Melayu, India dan sebahagian pengundi Cina telah menunjukkan trend positif terhadap BN.

"Kita akan mula turun memperjelaskan kepada mereka dasar-dasar berkaitan program-program kerajaan, selain isu-isu semasa melibatkan kelemahan dasar kerajaan Pakatan Rakyat di negeri di mana mereka memerintah termasuk juga kelemahan yang ada di kawasan diwakili parti pembangkang terutama di negeri Perak.

Di Teluk Intan sendiri, mendiang Seah Leong Peng dari DAP gagal membawa pembaharuan serta pembangunan selain dari yang dibawa oleh wakil rakyat ADUN BN.

Sehubungan itu, Azwan menambah, adalah lebih baik sekiranya parlimen Teluk Intan dikembalikan kepada BN agar kawasan ini dapat menikmati limpahan pembangunan yang sama seperti di kawasan lain. 

"Ini kerana Teluk Intan memerlukan kesinambungan pemerintahan kerajaan.

"Sebagaimana kawasan BN lain mendapat bantuan pelbagai peruntukan pembangunan dari kerajaan pusat maka Teluk Intan juga dapat limpahan nikmat yang sama.

"Saya telah mengarahkan jentera UMNO dan BN yang lain untuk memperkemaskan lagi gerakan jentera dan saya sendiri akan mengetuai jentera.

Ketua Pemuda UMNO Malaysia, YB Khairy Jamaluddin telah mengarahkan agar Jentera Pemuda BN memfokuskan gerak kerja kepada fungsi-fungsi tertentu supaya ia tidak berlaku pertindihan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..