Isnin, 5 Mei 2014

Peserta Tamat Kursus Skim Latihan Automotif Amanjaya Bakal Terima Sijil SKM Tahap 2 - @Azwanbro @ZambryAbdKadir @YBUDR #YES #MAI #SLAA

Azwan menyaksikan majlis menandatangani MOU diantara En Madani mewakili MAI & (En Hamzarul mewakili YES di Hotel Kinta Riverfront, IPOH.
Pagi ini berlangsung Majlis Menandatangani Perjanjian (MOU) Diantara YBU Education Services Sdn Bhd (YES) dan Malaysia Automotive Institute (MAI) yang diadakan di Pusing Hall, Hotel Kinta Riverfront, Ipoh Perak.

Majlis ini dirasmikan oleh Timbalan Pengerusi Lembaga Pengarah Yayasan Bina Upaya Darul Ridzuan (YBUDR) merangkap Pengerusi YBU Holdings Sdn Bhd, Yang Berbahagia Khairul Azwan Harun.

Berucap di majlis tersebut, Azwan berkata, antara objektif perjanjian ini adalah mengadakan kerjasama berkaitan program pembangunan modal insan melalui kaedah Sistem Latihan Dua Insan (SLDN) dan Program Pengiktirafan Pencapaian Terdahulu (PPT).

“Program ini merupakan program transformasi bengkel yang juga dikenali Bumiputera Workshop Development and Transformation (BWDT) berdasarkan kesaksamaan bersama.

Bidang kerjasama yang dipersetujui ialah pihak MAI akan menyediakan dan memudahkan proses latihan teori dan YES akan menyediakan peserta-peserta yang berminat untuk menyertai dan meningkatkan diri dalam bidang automatif.

Menurut Azwan lagi, kerajaan negeri melalui YES telah berjaya melahirkan seramai 60 tenaga mahir di bidang automotif melalui dua program Skim Latihan Automatif Amanjaya (SLAA) sebelum ini.

Tahun ini, dengan terjalinnya kerjasama bersama MAI, peserta-peserta yang berjaya menamatkan kursus latihan SLAA ini akan dianugerahkan Sijil Kemahiran Malaysia (SKM) Tahap 2.

Apa yang membezakan kursus bagi sesi kali ini adalah peserta dianugerahkan Sijil SKM Tahap 2 tersebut selain tempoh kursus dilanjutkan sehingga 10 bulan berbanding 6 bulan pada sesi yang lalu.

“Pada sesi akan datang juga, YES bercadang untuk menambah bilangan peserta dari 30 orang kepada 60 orang bagi setiap sesi memandangkan kursus SLAA ini menerima permohonan yang amat menggalakan daripada golongan muda,” kata Azwan pada ucapan perasmian majlis tersebut.

Hadir sama Ketua Pegawai Eksekutif YBUDR Dato’ Ismail B. Saffian, En Hamzarul Hazmir B. Hamdan Ketua Pegawai Eksekutif YBU Holdings Sdn Bhd, En Hairul Anwar B. Mohammad Noor Ketua Pegawai Operasi YBUDR serta En Mohd Madani Sahari Ketua Pegawai Eksekutif Malaysia Automotif Institute.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..