Khamis, 22 Mei 2014

#PRKTelukIntan: Punca Sebenar @Dyanasmd & Jentera DAP Dihalau @MuhyiddinYassin @KhairyKJ @azwanbro #BN4TI #MAH4TI



Video di atas merupakan rakaman dari peristiwa yang berlaku di Tapak Pasar Malam Kg Padang Tembak, Teluk Intan.
Dalam rakaman tersebut kita dapat menyaksikan peniaga pasar malam dan penduduk kampung mengerumuni sambil berteriak menghalau Dyana dan jentera DAP termasuk Lim Kit Siang keluar serta merta dari kawasan tapak pasar malam tersebut.

Kejadian tersebut sebenarnya berpunca dari rombongan jentera DAP itu sendiri.

Lihat pada saat [0.18], jelas memperlihatkan kehadiran rombongan jentera DAP itu menghalang laluan para pengunjung pasar malam tersebut hingga menyebabkan kesesakan.

Ianya menaikkan kemarahan lelaki berbaju oren (dipercayai peniaga pasar malam) yang mula berteriak “ Jalan! Jalan! Jalan! Orang 'jammed sini! Orang mau beli barang! Orang mahu meniaga susah, jalanlahhh!!!

Tak nampak ka orang mau meniaga, lu orang bikin 'jammed', orang mau cari makan! Jalan!!!

Bayangkan kita salah seorang dari peniaga yang bergantung pendapatan dari hasil jualan, pasti naik angin dengan apa yang berlaku.

Kesesakan tersebut pasti menyukarkan para pengunjung yang mahu memilih dan membeli barangan yang dijual peniaga.

Namun, kejadian ini diputarbelit oleh pembangkang dengan mendakwa ahli atau pemuda UMNO menghalau dan menghalang mereka berkempen.

Dakwaan pimpinan DAP yang mengaitkan peniaga dan penduduk kampung tersebut sebagai ahli UMNO adalah tidak berasas sama sekali. Tetapi yang pasti, mereka adalah PENGUNDI.

Ini bukan soal ahli UMNO menghalang DAP berkempen. Sebaliknya kehadiran jentera DAP menghalang urusniaga peniaga dan pengunjung pasar malam.

YPS:~ Lagi satu, mungkin deme geram dengan kominih sekor tu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..