Selasa, 28 Januari 2014

#BR1M3.0: Kerajaan Tidak Lanjut Tempoh Permohonan, 20% Masih Belum Kemaskini Maklumat - Ahmad Maslan


Kerajaan tidak berhasrat melanjutkan tempoh permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang akan berakhir Jumaat ini.

Justeru, individu yang layak menerima bantuan berkenaan dinasihatkan segera mengisi borang permohonan sama ada secara manual atau dalam talian di laman sesawang www.hasil.gov.my.

Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan berkata, permohonan secara manual akan berakhir 30 Januari ini memandangkan perayaan Tahun Baharu Cina pada 31 Januari, namun permohonan secara dalam talian masih boleh dilakukan hingga 31 Januari ini.

"Hingga 26 Januari lalu, seramai 7.7 juta permohonan telah diterima kerajaan, namun hanya seramai 6.2 juta sahaja telah mengemas kini maklumat peribadi mereka.

"Ini bermakna kira-kira 20 peratus pemohon BR1M masih lagi belum mengemas kini maklumat mereka. Jadi, saya berharap mereka segera berbuat demikian sebelum tamat tempoh yang diberi," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..