Khamis, 30 Januari 2014

#MCA Akan Letak Calon PRK #DUNKajang - Liow Tiong Lai

MCA akan meletakkan calon untuk pilihan raya kecil bagi kerusi Dewan Undangan Negeri Kawasan Kajang di Selangor, kata Presiden, Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Beliau berkata dalam semangat formula perkongsian kuasa yang diamalkan oleh Barisan Nasional (BN), Kajang sentiasa akan kekal sebagai kerusi MCA.

"Kami (MCA) akan menamakan calon untuk mewakili kepimpinan BN setelah Suruhanjaya Pilihan Raya telah mengumumkan tarikh pilihan raya kecil," katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Presiden MCA di Wisma MCA di sini, Rabu.

Liow, bagaimanapun, tidak akan mengesahkan atau menafikan jika MCA akan meletakkan calon yang sama ia lakukan untuk pilihan raya umum lepas (GE13) tetapi berkata orang yang akan menjadi "calon boleh menang".

Calon MCA pada PRU ke 13 yang lepas ialah Lee Ban Seng.

Kerusi jatuh kosong selepas Lee Chin Cheh, dari Parti Keadilan Rakyat, meletak jawatan pada hari Isnin.

Ditanya lanjut mengenai peluang MCA memenangi semula kerusi itu, Liow berkata: "Kami sentiasa positif dan selama ini telah berkhidmat rakyat dan rakyat perlu sedar betapa pentingnya suara MCA di Selangor.

Menjelaskan lebih lanjut, Liow berkata MCA telah menubuhkan jawatankuasa khas di peringkat pusat, negeri dan bahagian untuk menghadapi pilihan raya kecil itu.

Beliau berkata Timbalan Presiden MCA Datuk Dr Wee Ka Siong akan menerajui jawatankuasa di peringkat pusat manakala Datuk Donald Lim Siang Chai dan Lee Ban Seng di peringkat negeri dan bahagian.

Liow juga berkata peletakan jawatan penyandang untuk membuka jalan bagi pemimpin pembangkang dan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk bertanding kerusi itu adalah manipulasi sistem demokrasi di Malaysia oleh parti.

"Ini adalah satu taktik lama, mereka masih mahu menggunakannya dan saya pasti rakyat akan menjadi sangat marah, lebih-lebih lagi ini berlaku semasa Tahun Baru Cina musim perayaan," katanya.

Selasa lalu, Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim telah mengumumkan bahawa Anwar akan calon PKR untuk pilihan raya kecil itu yang membawa kepada spekulasi bahawa beliau akan meletak jawatan sebagai Menteri Besar untuk memberi laluan kepada Anwar untuk menggantikan beliau.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..