Rabu, 8 Januari 2014

Isu Kalimah ALLAH: Pemuda UMNO Tetap Pertahan Keputusan Mahkamah dan Titah Sultan Selangor @Azwanbro @NajibRazak @ZambryAbdKadir #pemudaUMNO @YBUDR

"Kalau mahkamah dah putuskan tidak boleh digunakan kalimah itu dalam mana-mana penerbitan jadi ini perlu dihormati"

Demikian tegas Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia merangkap Ahli Majlis Tertinggi UMNO Malaysia, Khairul Azwan Dato Harun ketika mengulas tindakan pembangkang yang mempertikaikan keputusan mahkamah berkaitan isu kalimah Allah.


Menurut beliau, PEMUDA UMNO tetap mempertahankan keputusan mahkamah dan juga titah Sultan Selangor bahawa kalimah Allah tidak boleh digunakan dalam mana-mana penerbitan bukan Islam.

"Kalau ada mana-mana pihak yang melanggar keputusan mahkamah dan melanggar undang-undang yang telah diputuskan ini bermakna mereka tidak menghormati keputusan mahkamah dan undang-undang negara.

"Kita minta isu ini jangan diputarkan belit lagi, kalau mahkamah dah putuskan tidak boleh maka kita perlu hormati keputusan itu.

"Jadi sesiapa sahaja yang melanggar undang-undang ini boleh diambil tindakan, ini jelas, ini premis asas kenegaraan iaitu menghormati undang-undang,'' katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita di Majlis Penghargaan dan Mengenang Jasa Anjuran Pemuda UMNO Negeri di Bangunan UMNO Negeri, Ipoh 4hb Januari yang lalu.

Terdahulu, pada sebelah siangnya, Azwan berkesempatan memenuhi undangan majlis perkahwinan anak Tuan Haji Rahim Mansor di Kg Sungai Jejawi, Kampung Gajah.
Azwan di majlis kenduri kahwin Tuan Haji Rahim, Kg Sungai Jejawi.

Pada jam 2. 30 petang, beliau hadir ke Majlis Ramah Mesra dan Penyampaian Bantuan Yayasan Bina Upaya Darul Ridzuan (YBUDR) di Dewan Sebaguna Kampung Tersusun A.A Tin, Kampung Gajah.

Majlis tersebut dianjurkan oleh Jawatankuasa Penduduk Kg Tersusun A.A Tin bersama JKKK Sungai Galah dan UMNO Cawangan A.A Tin serta YBUDR.
Ahmad B. Zakaria, Pengerusi Jawatankuasa Penduduk Kampung Tersusun A. A Tin menyampaikan ucapan. Dalam ucapannya beliau menerangkan sejarah Kg Tersusun A. A Tin.

Azwanbro berucap di Majlis Ramah Mesra dan Penyampaian Bantuan YBUDR di Kampung Tersusun A. A Tin, Kampong Gajah.

Azwan mewakili YAB Menteri Besar Perak menyampaikan bantuan kotak berisi makanan YBUDR kepada golongan warga emas dan ibu tunggal.

Timbalan Pengerusi Yayasan Transformasi Pasir Salak (YTPS) Saudara Ramelle Tan Sri Ramli

Azwan selaku Timbalan Pengerusi YBUDR mewakili YAB Menteri Besar Perak Darul Ridzuan bagi menyampaikan bantuan kotak makanan sumbangan YBUDR kepada 40 orang penerima terdiri daripada warga emas dan ibu tunggal.

Hadir sama mengiringi beliau ke Majlis Ramah Mesra ini adalah Timbalan Pengerusi Yayasan Transformasi Pasir Salak (YTPS), Saudara Ramelle Asyram Tan Sri Ramli.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..