Ahad, 26 Julai 2015

Majlis Jamuan #Aidilfitri #YTPS Meriah, Lebih 2000 Warga #PasirSalak Hadir @ZainolFadzi @Azwanbro #EidMubarak


Majlis Jamuan Hari Raya Aidilfitri anjuran Yayasan Transformasi Pasir Salak (YTPS) yang diadakan bermula jam 11.00 pagi hingga jam 1 petang hari ini meriah dengan kehadiran 2000 warga Parlimen Pasir Salak.

Majlis sempena meraikan sambutan Hari Raya Aidilfitri itu diadakan di Rumah Dato' Sagor (rumah kutai) milik mantan Menteri Besar Perak ke 7, Yang Berbahagia Tan Sri Haji Ramli B. Ngah Talib terletak bersebelahan Kompleks Sejarah Pasir Salak.


Pengerusi YTPS, Tuan Haji Khairul Azwan Harun dan Timbalannya Saudara Ramelle Ashram Tan Sri Ramli serta ahli jawatankuasa lengkap berbaju melayu dan bersampin menyambut kehadiran para tetamu yang hadir.

Antara barisan EXCO Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Pasir Salak yang hadir.

Majlis diserikan lagi dengan kehadiran Ahli EXCO Kerajaan Negeri Perak merangkap ADUN Kawasan Sg Manik yang juga merupakan Penaung YTPS YB Dato' Haji Zainol Fadzi Haji Paharuddin, Ketua Pemuda UMNO Negeri Perak, Hairul Anwar Mohamed Noor, Naib Ketua Pemuda UMNO Negeri Saudara Khairul Shahril Mohamed, pegawai-pegawai kerajaan pelbagai jabatan, ketua-ketua kampung serta Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian Pasir Salak serta Exco Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian.

Pelbagai aneka juadah raya disediakan, seperti lemang dan rendang selain 2 ekor kambing panggang untuk para tetamu menjamu selera.

Pada jam 1.00 petang, kepimpinan YTPS berkenan untuk menyumbang duit raya kepada hampir 400 kanak-kanak bawah 12 tahun yang menyertai keluarga masing-masing hadir ke majlis tersebut.

Kepimpinan YTPS serta ahli jawatankuasanya mengucapkan jutaan terima kasih kepada para tetamu yang meluangkan masa hadir dan memeriahkan Majlis Jamuan Hari Raya Aidilfitri YTPS.

Kehadiran ramai ke Majlis Jamuan Hari Raya pada hari ini membuktikan bahawa peranan YTPS diterima baik oleh warga Pasir Salak sebagai sebuah NGO (pertubuhan bukan kerajaan) yang turut sama menyumbang dan menjadi pelengkap kepada wakil-wakil rakyat di Parlimen Pasir Salak.

Sepanjang penubuhannya bermula tahun lepas, YTPS telah berjaya menganjurkan beberapa program memfokuskan kejayaan dan kecemerlangan pelajar sekolah seluruh Parlimen Pasir Salak melalui Biro Pembangunan Modal Insannya.

Ketika sebahagian besar kawasan Kampung Gajah dilanda banjir penghujung tahun 2014 lalu, YTPS turut sama turun padang membantu mangsa-mangsa banjir yang membuat keputusan untuk kekal di kediaman masing-masing dan menolak tawaran ditempatkan di pusat-pusat pemindahan yang disediakan oleh kerajaan.

Kepimpinan YTPS akan menjadikan majlis rumah terbuka ini sebagai acara tahunan setiap kali umat Islam menyambut perayaan Aidilfitri.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..