Sabtu, 25 Februari 2012

Lagi Kisah Parasit PAS

TIADA AKHLAK... BIADAP. Itu respons yang diberikan beberapa tokoh Ulama' PAS berikutan tindakan 4 Exco Kerajaan Negeri Kedah dari PAS yang memboikot perlantikan barisan kanan MB Kedah Ustaz Azizan itu pada 28 Februari ini.

Mereka mengesyaki keputusan mereka dipengaruhi pihak yang tidak senang dengan tindak tanduk Ulama'2 PAS dan digelar Hasan Ali sebagai Parasit PAS.

Malah mereka turut menjelaskan tindakan mereka telah memecahbelahkan PAS itu sendiri dan tindakan displin wajib dikenakan ke atas mereka.

"Apa tidak? Mereka mencemar peranan seorang Pemimpin Islam yang mengamalkan sikap Hormat menghormati dan menyelesaikan satu2 isu dengan kaedah yang lebih tertib berlandaskan Syariah. Bukankah tindakan 4 Exco ini dilihat sengaja dibuat bagi mempamerkan kepada rakyat pergolakan PAS itu sendiri. Kita cabar Majlis Syura PAS bertindak."

Rata2 Ulama' PAS turut membuat pembandingan tindakan Hasan Ali yang dipecat kerana didakwa memecahbelahkan Pakatan Rakyat, walhal 4 Exco PAS ini lebih besar kesalahan memecahbelahkan Parti dan menghina kepimpinan Ulama'.

Mereka turut respons terhadap kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menegaskan, Azizan selaku Menteri Besar berhak untuk melantik atau menggugurkan mana-mana Exco kerana ia proses biasa dalam pentadbiran.

"Hak negeri untuk pilih siapa yang layak. Lantik orang baru atau gugur juga perkara biasa," katanya ketika ditemui pemberita selepas merasmikan Karnival Kedah Sejahtera di Kompleks Pas Pokok Sena malam tadi. 

Presiden PAS dilihat sewajarnya melihat situasi yang berlaku ini amat mengaibkan PAS yang menaikkan darjat Kepimpinan Ulama' akan tetapi kini dilihat menghina pula tokoh Ulama yang diangkat  seperti Ustaz Azizan ini.


Ramai di kalangan akar umbi PAS Negeri yang Pro kepada Ustaz Azizan mengesyaki Konspirasi ini telah dirancang oleh Parasit PAS di Negeri tersebut iaitu Mahfuz Omar atas arahan Anwar Ibrahim.

Ini jelas kelihatan apabila 3 daripada 4 Exco yang memboikot itu adalah Kumpulan Pro Mahfuz Omar iaitu Datuk Phahrolrazi Zawawi, Dr. Ismail Salleh, Datuk Dr. Hamdan Mohamed Khalib

:YPS ~ 'duit'2 adalah parasit yang menumpang sesuatu pokok & dalam masa yang sama duit2 memusnahkan pokok tersebut. Samalah dengan apa yang berlaku dalam PAS.


Sent from my BlackBerry® Smartphone

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..