Rabu, 14 Mac 2012

MENTERI BESAR KITE



Kemalangan berlaku sekitar jam 6 petang ketika hujan lebat turun di kawasan berkenaan yang membabitkan pertembungan antara kereta Land Rover dan Toyota Harier yang dinaiki pasangan suami-isteri yang berbangsa Melayu di Jalan Kuala Gula.

Dr Zambry antara orang pertama yang tiba di tempat kejadian dan cuba mententeramkan mangsa kemalangan yang terselamat dalam kemalangan itu. Menteri Besar tanpa rasa takut menghampiri kereta yang remuk lalu mengajar si suami yang tersepit  mengucap dua kalimah syahadah.

Suami yang dikenali sebagai Saidon sempat menatap wajah isteri yang sudah meninggal dunia sebelum menghembuskan nafas terakhirnya. Mangsa dalam perjalanan pulang selepas memancing di Kuala Gula. Hasil tangkapan mereka masih berada di dalam kereta Toyota tersebut.

Rombongan Dr Zambry dan Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Abdul Puhat Nayan dalam perjalanan pulang ke Ipoh selepas mengadakan perjumpaan bersama masyarakat Cina di Kuala Kurau kira-kira jam 3 petang.


YPS ~ teman tidak merasa hairan melihat video dia atas. Teman mengenali YAB Dato Seri Dr Zambry sebagai seorang yang berjiwa rakyat. Sepanjang teman mengikuti program beliau, inilah sikap sebenar Menteri Besar kite ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..