Jumaat, 28 Ogos 2015

@Azwanbro Selar Kenyataan Pemuda MCA Benarkan Ahli Sertai #Bersih4 @KhairyKJ @NajibRazak


Timbalan Pengerusi Pemuda Barisan Nasional Malaysia, Khairul Azwan Harun menyelar kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Pemuda MCA, YB Senator Chong Sin Woon yang secara terbuka membenarkan ahlinya menyertai perhimpunan Bersih 4.0.

"Saya merujuk kepada kenyataan Saudara Chong Sin Woon dalam akhbar The Star yang secara terbuka membenarkan ahli pemuda MCA untuk menyertai Bersih 4.0," ujar Azwan.

Chong yang memegang jawatan Naib Pengerusi Pemuda BN tidak sepatutnya menyokong gerakan pihak yang mempunyai matlamat menjatuhkan kerajaan.

"Ingin saya ingatkan Saudara Chong bahawa beliau memegang jawatan sebagai Naib Pengerusi di dalam Pergerakan Pemuda BN dan tidak sepatutnya untuk ahli kita menyertai atau menyokong pergerakan yang mempunyai matlamat untuk menjatuhkan parti dan kerajaan kita. 

Tambah Azwan, kenyataan seperti ini boleh diibaratkan seperti satu tikaman dari belakang dari rakan komponen. 

Azwan yang juga Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia turut mengingatkan Chong bahawa beliau serta Saudara Khairy (Ketua Pemuda UMNO Malaysia) pernah dilabel dengan pelbagai nama oleh kumpulan tertentu berikutan tindakan mereka mempertahankan kerajaan dan rakan-rakan komponen BN.

"Selaku pemimpin kami faham nilai persahabatan dan ikatan antara kita dan kami meletakkan kepentingan Barisan Nasional lebih dari kenyataan dan pendirian populis jangka masa pendek.

"Sekiranya beliau tidak mampu mempertahankan kerajaan mungkin beliau perlu memikirkan semula tentang kedudukan beliau di dalam kerajaan," ujar Azwan lagi dalam satu kenyataan yang dimuatnaik di laman media facebook miliknya, hari ini.

"Kami meminta untuk Pemuda MCA memperbetulkan kenyataan dan pendirian mereka dalam isu ini demi kebaikan dan kepentingan Barisan Nasional," katanya.

Dalam rombakan kabinet bulan lalu, Chong Sin Woon telah dilantik sebagai senator Dewan Rakyat bagi membolehkan beliau memegang jawatan Timbalan Menteri Pendidikan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..