Sabtu, 28 Jun 2014

#PemilihanPKR: JPP Nafi #BLACKOUT Berniat Jatuhkan @Khalid_Ibrahim

Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) PKR [VIDEO], menafikan wujud unsur sabotaj ketika pengiraan undi bagi Cabang Kuala Selangor yang didakwa untuk menjatuhkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. 

Baca ~ MB Selangor Gagal Pertahan Jawatan di SINI.

Menurut Pengerusinya, Datuk Johari Abdul berkata, insiden 'blackout' yang berlaku semasa pengiraan berlangsung berpunca daripada kerosakan lintar pintas di seluruh blok Tropicana dan bukan hanya berlaku di pejabat PKR (tempat pengiraan undi dijalankan).

"Tolak spekulasi ada permainan yang dimainkan oleh JPP kerana ia berlaku di seluruh blok di sini.

"Kalau ada pihak yang katakan ada unsur sabotaj, rujuk saya. Saya akan beri penerangan mengenai insiden tersebut," katanya ketika sidang media di Ibu Pejabat PKR, hari ini.

Terdahulu, isu ini timbul selepas sebuah portal melaporkan terdapat dakwaan yang mengatakan Pejabat Menteri Besar Selangor mempersoalkan insiden ‘blackout’ itu.

Ketika mengulas dakwaan itu, Johari berkata, sejurus selepas berlakunya insiden itu, telah mengarahkan petugas, pengawas, kerani serta wakil calon untuk meninggalkan pusat pengiraan dengan segera.

Katanya, beberapa langkah keselamatan telah diambil termasuk mengambil gambar dan tidak mengusik kertas undi.

Kejadian 'blackout' yang berlaku pada jam 12 tengah malam itu segera dimaklumkan kepada Tenaga Nasional Berhad (TNB) supaya segera menyambung bekalan elektrik yang terputus.

Beliau menambah, bekalan elektrik disambung semula jam 2 pagi dan pihaknya menyambung semula proses pengiraan.

Dalam perkembangan lain, Johari berkata, pemilihan PKR yang sepatutnya selesai sebelum Ramadan ini terpaksa dilanjutkan.

Johari berkata, terdapat lima pemilihan semula PKR di mana tiga akan diadakan pemilihan semula pada Ogos ini.

"Atas permintaan, maka kita setuju adakan pemilihan semula ‎tiga cabang iaitu Sungai Besar, Subang dan Sepang pada 28 dan 10 Ogos pula di Puchong dan Kelana Jaya," katanya.

~YPS gelak membaca penafian Johari ni... Serius lawak. Isu blackout ini mula dimainkan oleh pimpinan pembangkang dengan menuduh UMNO akan mem‘blackout’ atau memutuskan bekalan elektrik ketika proses Pilihanraya Umum/Kecil sedang berjalan.

Hari ini, tuduhan tersebut digunapakai oleh mereka terhadap pemilihan parti mereka sendiri. Lawakkan??? 

Apapun, YPS melihat ini semua sebagai balasan Allah SWT terhadap segala fitnah mereka kepada UMNO/BN.

Belum lagi isu baling kerusi meja dan segala unsur keganasan dalam mesyuarat parti mereka... Hahaha.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..