Jumaat, 7 Mei 2010

Kes Aminulrasyid Ditembak Polis

Allahyarham Aminulrasyid Amzah, seorang remaja berumur 15tahun yang meninggal dunia akibat ditembak oleh Polis menjadi isu politik oleh Pakatan Rakyat. UMNO dan BN dipersalahkan atas apa yang berlaku. Inilah corak politik Malaysia hari ini.

KEADILAN UNTUK AMIRULRASYID kata Pakatan Rakyat. Bangang~!!! Bukan niat teman nak menutup kecuaian pihak PDRM. Tetapi berfikirlah secara waras. Sebagai rakyat yang dah sekian lama merdeka. Kita kena melihat perkara ini dari pelbagai sudut. Bukan dipolitikkan dalam mencari kelemahan kerajaan.

Remaja ini telah melakukan pelbagai kesalahan sehingga membawa kepada kematiannya. Teman rasa semua faham yang hari ini begitu banyak kes jenayah. Pihak Polis ada ketikanya terpaksa berhadapan dengan penjenayah yang memiliki senjata api.

PAS selaku sebuah parti yang mengaku memperjuangkan Islam turut sama hanyut dengan DAP dan PKR yang menjadi sekutunya. Sejauh manakah ulamak PAS melihat ini sebagai sebuah Qada & Qadar. Ajal maut ketentuan Allah. Sudah menjadi ketentuan Allahyarham menemui ajal dengan cara sedemikian.

Hari ini siasatan sedang dijalankan. Yang pasti, Arwah Aminulrasyid bersalah kerana memandu kenderaan tanpa lesen. Kereta yang dipandu bolehlah dikategorikan sebagai kereta curi biarpun milik kakaknya.

Teman tahu perkara ini tidak berlaku atas keluarga teman. Tapi jika ini yang berlaku, teman tak akan membenarkan mana-mana pihak mempolitikkan perkara ini. Macam teman katakan tadi, ini sebahagian ketentuan Allah yang telah tersurat.

Klik baca ... Penulis blog ini mengaku menjadi orang pertama yang menemui rakan mangsa (Adik Azamuddin) sebelum lapuran Polis dibuat. MUNGKIN lapuran serta kenyataan sidang media Adik Azamuddin telah dipengaruhi oleh penulis ini yang merupakan penyokong Pakatan Rakyat.

Menangguk di air yang keruh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..