Isnin, 4 Ogos 2014

@azwanbro Bakal Ketuai Misi Bantuan Kemanusiaan #PemudaUMNO ke Gaza @NajibRazak @khairykj @AmanPalestinHQ #SavePalestine #Pray4Gaza


"In Shaa Allah dalam masa terdekat ini Pemuda UMNO Malaysia akan menyertai rombongan pertama bantuan kemanusiaan ke Gaza, Palestin yang akan dipimpin oleh Datuk Abd Azeez Abd Rahim.

Demikian menurut Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Khairul Azwan Harun dalam satu sidang media di Majlis Terbuka Aidilfitri beliau yang berlangsung di Ipoh, 2 Ogos lalu.

Azwan turut memaklumkan bahawa kumpulan pertama yang akan menyertai misi berkenaan bakal diketuai oleh beliau sendiri.

"Saya sendiri akan mengetuai misi bantuan kemanusiaan tersebut, buat masa ini kita masih menunggu lampu hijau dari pihak yang berkenaan.

Pihak berkuasa Palestin dalam satu kenyataan 13 Julai lalu berkata, Mesir sudah menutup semula pintu sempadan di Rafah selepas melonggarkan sekatan perjalanan itu hanya beberapa hari lalu ketika serangan rejim Zionis terus meningkat.

"(Kami) kesal dengan langkah yang diambil oleh Mesir ini," kata Iyad al-Bozum, jurucakap Kementerian Luar di Gaza seperti yang dilaporkan oleh Press TV.

Azwan menambah, Pemuda UMNO akan sentiasa bersedia untuk memberi komitmen sepenuhnya kepada kerajaan Malaysia dibawah kepimpinan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

"Kita mempunyai pengalaman sebelum ini dimana beberapa tahun yang lalu kita telah menghantar pasukan bantuan masuk ke Gaza sendiri.

"Untuk kumpulan pertama kita tidak pasti lagi bilangannya tetapi untuk kumpulan susulan kita mensasarkan antara 20 ke 30 orang.

"Ia bergantung kepada kebenaran daripada pihak berkuasa disana," katanya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..