Selasa, 3 Februari 2015

Pengguna Wajib Guna Kuasa Beli #TolakPeniagaDegil - Tweet @Azwanbro @NajibRazak @KhairyKJ

Setelah desakan dan gesaan yang dibuat agar para pengeluar, pembekal dan pemborong menurunkan harga tidak dihiraukan, para pengguna disaran menggunakan kuasa sebagai pembeli bagi memaksa mereka menurunkan harga barangan. 

Mesej dengan hashtag #TolakPeniagaDegil dimuat naik oleh Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia Khairul Azwan Harun di laman twitter miliknya, menyarankan pengguna menggunakan kuasa sebagai pembeli.

“Pengguna wajib guna kuasa beli sekarang. Masa sudah tiba. Tolak peniaga dan peruncit yang tidak bertanggungjawab," tegas beliau.

"Sewaktu kos harga minyak turun, para peniaga bermula dari pengeluar, pembekal dan pemborong sewajarnya menurunkan harga dan tidak terlalu ghairah mengaut keuntungan tanpa memikirkan beban yang ditanggung pengguna.

Azwan sebelum ini mengeluarkan kenyataan menggesa pengeluar, pembekal dan pemborong menurunkan harga barangan yang dibekal kepada peniaga atau peruncit.

Beliau dengan tegas menyifatkan orang tengah atau kartel termasuk pengeluar, pemborong serta pembekal yang enggan menurunkan harga barang merupakan kumpulan yang mensabotaj ekonomi negara.

Adalah wajar, empat kumpulan ini mempunyai rasa tanggungjawab bagi memastikan pengguna tidak terus dibebani dengan harga yang tinggi.

Jom kita TOLAK PENIAGA DEGIL... #BOIKOT!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..