Jumaat, 27 Januari 2012

CUBAAN PAKATAN RAKYAT MENGGAGALKAN HIMPUNAN SEJUTA UMAT (HIMPUN) DI PULAU PINANG


Malik Itik
Malik Kasim juga dikenali Malik Itik selaku EXCO Hal hwal Islam Pulau Pinang telah membuat satu laporan polis kononnya ada pihak membuat surat palsu menjemput khariah masjid menyertai Himpunan Sejuta Umat atau 'HIMPUN' pada 28 Januari di Kompleks Budi Penyayang Kepala Batas nanti.

Malik tidak pernah memberi arahan atau pun menjemput sesiapa memandangkan Lim Guan Eng tidak pernah memberi kebenaran kepada beliau untuk menyertai majlis rasis sebegitu. RASIS ke program ni???

Dalam masa yang sama pihak PBT telah diarahkan menurunkan semua banner HIMPUN di seluruh negeri memandangkan program tersebut tidak mendapat restu DAP.

Pihak regim DAP dan Exco Agama Islam Negeri Pulau Pinang berpendapat program HIMPUN tidak memberi faedah.

Jika difikirkan secara logik,pihak NGO 'HIMPUN' sudah pasti tidak akan membuat sesuatu yang akan menjejaskan program dan kredibeliti mereka.


HIMPUN bukan dianjurkan oleh UMNO. Ianya anjuran pertubuhan bukan kerajaan (NGO) demi memelihara akidah umat Islam Malaysia. Ianya perlu dijayakan oleh semua umat Islam tanpa mengira ideologi politik.

Kenapa PAS turut menentang program sebegini? Sedangkan merekalah selama ini melaungkan perjuangan mereka adalah menegakkan Islam.

YPS ~ sokong HIMPUN demi aqidah ummah.

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..