Isnin, 23 Januari 2012

PAS BUKAN AGAMA

Apa lah nak jadi dengan PAS ni. Kenapa mesti mempergunakan kesucian agama Islam demi mencapai matlamat politik mereka. PAS mengaku bahawa kepimpinan mereka adalah kepimpinan Ulama. Mereka berjuang kononnya untuk menegakkan Islam yang memang dah sedia berdaulat di bumi Malaysia.

Apa yang pasti, bagi YPS, mereka memecahbelahkan masyarakat Malaysia yang dari dulu lagi dah terkenal dengan perpaduan kaum. Bukan sahaja masyarakat tetapi memecahbelahkan ummah. YPS nak pembaca baca dan nilaikan ucapan Dr Hassan Ali (Bekas EXCO Kerajaan Negeri Selangor)

Berikut adalah petikan ucapan Dr Hassan Ali yang telah dipecat dari PAS:~

"Sesetengah pihak yang taksub di dalam Pas sengaja menyamakan parti itu sebagai sebuah agama supaya ia dapat diletakkan dalam jajaran hati manusia.
Beliau berkata, dengan cara itu ia akan membuatkan pengikutnya bersikap fanatik serta takut untuk berbeza pendapat dengan pemimpin mereka kerana khuatir tindakan itu boleh membuatkannya terkeluar daripada agama.

"Pas hanyalah sebuah parti politik dan dakwaan yang mengatakan Pas setaraf dengan agama hanyalah sebagai usaha menjadikan pengikutnya sebagai fanatik kepada parti dan sekali gus takut untuk berbeza pendapat dengan ketua mereka kerana bimbang akan terkeluar daripada ajaran agama Islam" (Hasan Ali-Utusan)

YPS menyeru agar Umat Islam berfikir sejenak diluar aspek politik. Fikirkan perpaduan Ummah. Kemanakah arah tuju ISLAM di Malaysia apabila kita bertelagah dan berpecah belah kerana berbeza ideologi politik???

YPS ~ PAS gadai ISLAM demi politik, demi Anwar Ibrahim.

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..