Selasa, 24 Januari 2012

KJ CABAR DAP

YB Khairy Jamaluddin menyampaikan sumbangan kotak makanan


Hadir sama, Ketua Pemuda UMNO/BN Perak dan Ketua Pemuda Bahagian Ipoh Barat.


YPS tidak mengatakan menyertai UMNO itu sebagai bukti Melayu tu cerdik pandai. Tapi apabila ada kalangan Melayu yang menyertai parti DAP, YPS berani mengatakan Melayu tersebut adalah individu paling BODOH dan PENGKHIANAT agama, bangsa dan negara.

Majoriti Melayu di Malaysia menganuti agama Islam. Sejarah juga membuktikan bahawa Melayu adalah kaum bumiputera yang merupakan penduduk asal Malaysia, dahului dikenali sebagai Persekutuan Tanah Melayu. ISLAM adalah agama rasmi Malaysia. Semuanya tertaluk didalam Perlembaggan Malaysia (Artikel/Perkara 11 Perlembagaan Malaysia menyatakan bahawa Islam merupakan Agama Persekutuan. Sungguh pun begitu agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana Bahagian Persekutuan)

Semua maklum akan perjuangan DAP. Penubuhan serta perjuangan mereka adalah untuk menuntut hak samarata (Malaysian Malaysia) dan menghapuskan ISLAM sebagai agama rasmi negara ini. Semua itu jelas. Dan bagaimana boleh ada segelintir Melayu Islam yang boleh menyertai DAP dan berjuang bersama mereka. Bukankah itu tindakan paling BODOH???

Apapun, YPS percaya, cuma segelintir Melayu sahaja yang BODOH. Begitu juga YB Ketua Pemuda BN/UMNO Malaysia, yakin jumlah Melayu itu terlalu kecil. Beliau mencabar DAP mengumumkan berapa ramaikah Melayu yang menyertai DAP.

IPOH 23 Jan. - Ketua Pemuda Barisan Nasional (BN), Khairy Jamaluddin mencabar DAP mengumumkan jumlah orang Melayu yang menjadi ahlinya jika benar ia parti berasaskan berbilang kaum seperti yang sering didakwanya.

Menurutnya, penyertaan tiga orang Melayu ke dalam DAP baru-baru ini belum cukup untuk menunjukkan bahawa parti dominan Cina itu adalah parti berbilang kaum.

Katanya, ia juga tidak boleh dijadikan asas untuk mengatakan wujud kecenderungan kalangan orang Melayu untuk menyertai DAP.

"Jangan tunjuk tiga orang sahaja. Itu hanya tiga orang. Kita hendak tahu berapa ramai di peringkat bahagian, negeri dan pemimpin DAP adalah ahli Melayu.

"Jangan cakap DAP parti berbilang kaum sedangkan mereka tidak dapat keahlian daripada masyarakat Melayu," katanya kepada pemberita selepas Program Turun Padang Ketua Pemuda BN ke Dewan Undangan Negeri (DUN) Buntong, Parlimen Ipoh Barat di sini hari ini.

Beliau yang juga Ketua Pergerakan Pemuda UMNO berkata demikian ketika diminta mengulas pengumuman DAP tentang penyertaan orang Melayu ke dalam parti itu antaranya bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulau Manis, Mohd. Ariff Sabri Aziz dan veteran UMNO dari Negeri Sembilan, Aspan Alias baru-baru ini.

Hadir sama, Ketua Pemuda UMNO negeri, Khairul Azwan Dato Harun dan Ketua Pemuda UMNO Ipoh Barat, Syamsul Baharin Putra Ahmad Shibi.

Sementara itu, Khairy juga yakin pelbagai program pendidikan, kerjaya, sukan dan kebajikan, di samping kempen di alam siber yang dilaksanakan Pemuda BN sejak tiga tahun lalu mampu menarik golongan muda untuk menyokong BN pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti.

"Saya bukan cakap retorik tetapi berdasarkan tujuh dan lapan pilihan raya kecil lalu, kita dapati pengundi muda semua sudah kembali kepada BN," ujarnya.

Ditanya berapa ramai golongan muda menyertai BN selepas PRU 2008, Khairy memberitahu, beliau tidak mempunyai data mengenainya tetapi bilangan yang menyertai Pemuda UMNO sahaja sudah melebihi 100,000 orang.

"Yang masuk Pemuda UMNO sahaja, pada tahun lalu kita dapat 50,000 orang dan sebelum itu seramai 30,000 orang. Saya rasa jumlahnya sudah cecah lebih 100,000 dalam tempoh tiga tahun," katanya.

Selain program turun padang di Buntong, Khairy juga menghadiri Majlis Ramah Mesra Bersama Pemuda BN serta Pelancaran BN Pilihan Orang Muda dan Penyampaian Alatan Sukan di Taman Mior Aris di Padang Rengas.

Beliau juga melancarkan Gerak Gempur dan Skuad Bermotor Pemuda BN serta merasmikan Rali Motorcross Terbuka Malaysia di Lenggong dalam rangka lawatan seharinya ke Perak hari ini.- (UTUSAN)

YPS ~ PAS kompom angin ngan KJ sbb usik DAP.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..