Selasa, 6 Mei 2014

#HUDUD: Kenyataan BODOH SOMBONG @TanLianHoe, Hina Islam @partigerakan @promelayu

BODOH SOMBONG!!! Itu sikap Ketua Wanita Gerakan, Tan Lian Hoe berikutan kenyataan beliau yang jelas menghina Islam apabila mengatakan sesuatu mengenai undang-undang hudud.

Menurut Tan, wanita dengan mudah bakal menjadi mangsa rogol oleh lelaki Muslim jika Hudud dilaksanakan di negara ini.

Tan menulis komen di laman Facebook seorang penyokong Gerakan, Andychew Andypfilcol berkata; "Andy wait until one fine day their daughters or grand-daughters being raped by a muslim man. Then they will cry!"

(Andy, tunggu hingga di suatu hari anak perempuan atau cucu perempuan mereka dirogol oleh seorang lelaki muslim. Baru mereka menangis!).

Apa yang diperkatakan oleh Tan itu bersifat provokasi melampau terhadap agama Islam khususnya lelaki Muslim.

Membesar di Malaysia, rasanya Tan tahu bahawa Islam merupakan agama rasmi seperti yang tertera dalam Perlembagaan Persekutuan Malaysia selain agama lain bebas diamalkan. 

Tan seharusnya lebih berhati-hati apabila mengeluarkan kenyataan berkaitan Islam. Jangan berlagak pandai apabila mengatakan sesuatu yang dia tidak tahu. 

Adalah lebih baik Tan membuat kajian mendalam atau merujuk kepada pakar agama Islam sebelum mengeluarkan sebarang komen mahupun kenyataan.

UMNO sendiri telah bersetuju untuk bertemu kesemua parti komponen BN termasuk Gerakan bagi memberikan penerangan berkaitan undang-undang Hudud ini.

Agaknya, Ah Sow tua ini cuba menjadi juara. Menonjolkan diri sebagai seorang pemimpin yang dilihat BERANI sebagai Ketua Wanita Gerakan. 

YPS mahu tanya, “Lu mahu tunjuk berani sama siapa Ah Sow??? Sama lu punya ahli Gerakan ka? Atau sama DAP??? 

Bagi gua, lu bukan berani tetapi lu BODOH. Lu lupa ka Ah Sow??? Kalau lu lupa, gua mahu kasitau sama lu...

Bermula PRU ke 12, Gerakan telah kehilangan banyak kerusi dalam pilihanraya. BN kehilangan Penang apabila semua ahli-ahli Gerakan berpaling menyokong DAP.

PRU ke 13 tahun lepas, lagi jelas memperlihatkan yang ahli-ahli Gerakan lari menyokong Pakatan Rakyat khususnya DAP.

Gerakan cuma menang 1 kerusi Parlimen dan 3 kerusi DUN. Itu pun di kawasan pengundi majoriti Melayu. 

Andai lu fikir tindakan BODOH lu ini mampu menarik kaum Cina kembali menyokong Gerakan, lu memang BODOH la.

Lu sama pemimpin DAP sudah sama sahaja BODOH!!! Sohaiiii!!!

Gerakan pada 3hb Mei lalu, telah melancarkan halaman Facebook ‘Save Malaysia, No Hudud’ sebagai tanda tidak bersetuju perancangan PAS untuk membawa usul Rang Undang-undang (RUU) Hudud di Parlimen.

Ketua Wanita Gerakan itu turut hadir pada majlis pelancaran tersebut seperti yang dilaporkan oleh BERNAMA.

Gerakan sedia bersama-sama PKR dan DAP bagi membantah usul yang akan dibawa oleh PAS nanti.

Anggota Parlimen PAS merancang untuk membawa usul rang undang-undang persendirian tersebut di Dewan Rakyat bagi mendapatkan kebenaran melaksanakan Enakmen Kanun Jenayah Syariah (2) 1993 selewat-lewatnya Disember ini.

Selepas ini, pasti ada penyokong Pakatan Rakyat khususnya PAS akan berkata, “Pemimpin BN menolak Hudud dan UMNO tidak mampu berbuat apa-apa.”

Macam ni la... YPS tidak pelik jika Tan atau mana-mana non-muslim menentang perlaksanaan hudud. Biarpun individu tersebut terdiri dari kalangan pimpinan mahupun ahli parti komponen Barisan Nasional.


Ini bukan lagi soal parti. Ini soal agama. YPS yakin mereka bercakap bukan atas kapasiti mereka ahli kepada mana-mana parti. 


Apa yang mereka lakukan sesuai dengan Firman Allah SWT dalam Surah Al Baqarah Ayat 120 yang bermaksud, “Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya pertunjuk Allah (Ugama Islam) itulah pertunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahi yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatu pun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepadamu.



*BODOH SOMBONG - seseorang yang tidak pandai tetapi berlagak pandai serta tidak mahu membuat kajian. Sama macam Tan Lian Hoe ni laaa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..