Isnin, 26 Mei 2014

#PRKTelukIntan: Pengundian Awal Esok #MahSiewKeong #BN4TI

Pengundian awal Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan berlangsung esok melibatkan 410 pengundi berdaftar di Dewan Serbaguna Ibu Pejabat Polis Daerah Hilir Perak di sini.
   
Pengarah Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Perak Ahmad Adli Abdullah berkata pengundian dari pukul 8 pagi sehingga 5 petang.
   
"Pengundi awal ini kebanyakan adalah anggota polis dan keluarga yang berdaftar bagi Parlimen Teluk Intan," katanya kepada Bernama di sini hari ini.
   
Beliau berkata, daripada segi persiapan, ketua tempat mengundi dan kerani-kerani pengundian awal telah membuat semakan pada sebelah pagi tadi bagi memastikan keseluruhan peralatan pengundian adalah lengkap dan sempurna.
   
Beliau berkata, calon parti politik yang bertanding atau ejen mereka akan turut terlibat sepanjang proses pengundian itu, termasuk memeteri peti undi bersama petugas SPR.

Ahmad Adli berkata, kesemua peti undi yang telah dimeteri akan dibawa ke Majlis Perbandaran Teluk Intan untuk disimpan dalam peti besi di bilik kebal.
   
Kesemua peti itu hanya akan dibuka selepas pengundian biasa Sabtu ini, katanya.
   
"Kita berharap perjalanan pengundian awal esok akan berjalan lancar. Para calon dan penyokong tidak perlu berkumpul terlalu ramai," katanya.
   
PRK Parlimen Teluk Intan menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara calon Barisan Nasional (BN) Datuk Mah Siew Keong dengan calon DAP Dyana Sofya Mohd Daud.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..