Isnin, 5 Mei 2014

Selepas SLAA, YBU Holdings Bakal Perkenal Skim Latihan Baru - @azwanbro @ZambryAbdKadir #PemudaUMNO #YBUHoldings

Azwan menyampaikan cenderahati kepada En. Mohd Madani Sahari, CEO Malaysia Automotif Institute MAI selepas Majlis MOU diantara YBU Education Services dan MAI di Ipoh.
Selepas kejayaan Skim Latihan Automotif Amanjaya (SLAA), YBU Holdings Sdn Bhd akan memperkenalkan satu lagi skim latihan baharu tetapi kali ini untuk kontraktor kelas F.

Pengerusi YBU Holdings Sdn Bhd, Khairul Azwan Harun berkata, skim baru ini akan dilancarkan tidak lama lagi.

Menurut beliau, pihaknya akan bekerjasama dengan Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan (CIDB) dan persatuan kontraktor negeri Perak.

"Melalui senarai yang diberikan oleh Persatuan Kontraktor Negeri Perak dan CIDB, kita akan berikan kursus-kursus jangka pendek, terutama dalam membangunkan soft skill kepada kontraktor-kontraktor ini," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Menandatangani MoU antara YBU Education Services Sdn Bhd (YES) dan Malaysia Automotive Institute (MAI) di Ipoh pada Isnin.

Hadir sama Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Bina Upaya (YBU), Datuk Ismail Saffian, Ketua Pegawai Eksekutif MAI, Mohd Madani Sahari dan Ketua Pegawai Eksekutif YBU Holdings, Hamzarul Hamdan.

Azwan memberitahu, antara kursus jangka pendek yang akan diberikan adalah pengurusan aliran tunai, pengurusan projek dan pentadbiran syarikat.

"Masalah kontraktor kecil, terutama kelas F, apabila dapat projek tetapi pengurusan kewangan tidak begitu mantap, kurang efektif, menyebabkan selepas selesai satu projek, tiada simpanan lebihan untuk meneruskan projek yang lain," ujar beliau.

Menurut beliau, skim latihan ini terbuka untuk semua kontraktor kelas F, termasuk bukan Bumiputera dan akan diuruskan oleh YES.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..