Sabtu, 2 November 2013

PENGGUNA AKTIF HARIAN FACEBOOK MENCECAH 728 JUTA ORANG

Kebiasaannya, pada setiap suku tahun, Facebook akan mengumumkan statistik terkini angka penggunaan laman sosial terkemuka tersebut, dimana kini Facebook digunakan oleh lebih 1.19 bilion pengguna aktif setiap bulan.
Dilihat secara purata, seramai 728 juta pengguna mengaksesnya setiap hari,  perkhidmatan laman sosial tersebut dianggar mempunyai lebih daripada 874 juta pengguna aktif setiap bulan yang mengaksesnya melalui peranti mudah-alih.
Facebook boleh dikatakan telah menjadi salah satu medium komunikasi, bukan sahaja antara rakan-rakan, tetapi juga oleh syarikat kepada pengguna mereka dan sebagainya.
Peningkatan penggunaan Facebook ini boleh dikatakan sekata, dan kini lebih ramai mengaksesnya menggunakan peranti mudah-alih berbanding melalui desktop.
Secara purata, boleh dikatakan separuh daripada pendapatan Facebook dijana melalui penggunaan di peranti mudah-alih pada hari ini.

Yps adalah salah seorang daripada 728 juta tersebut di atas. Dan Yps juga sebahagian dari 874 juta yang 'online' menggunakan peranti mudah alih. 

Lebih seronok online guna desktop tapi udah manjang je BSOD.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..