Selasa, 5 November 2013

#PRKSgLimau: SUNGAI LIMAU KEKAL MILIK PAS DENGAN MAJORITI 1084

Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri Kawasan Sungai Limau menyaksikan parti PAS mempertahankan kerusi tersebut dengan majoriti sebanyak 1,084 undi.

Calon PAS, Mohd. Azam Abd. Samat mendapat 12,069 undi mengalahkan calon Barisan Nasional (BN), Dr. Ahmad Sohaimi Lazim yang memperolehi undi 10,985 undi.

Bilangan undi majoriti yang diperoleh calon PAS, Mohd. Azam merosot dibandingkan dengan majoriti yang diperoleh bekas ADUN PSungai Limau, Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Aziz berjumlah 2,774 undi.

Allahyarham Azizan memperoleh 13,294 undi berbanding lawannya daripada BN, Mohd. Fadzillah Mohd. Ali yang memperoleh 10,520 undi.

Pengumuman dibuat oleh Pengurus Pilihan Raya Kecil DUN Sungai Limau, Abdul Rashid Othman.
Calon BN, Dr Ahmad Sohaimi Lazim membuang undi di Sekolah Kebangsaan Dulang, Sungai Limau.
Sementara itu, Calon Barisan Nasional (BN), Dr Ahmad Sohaimi Lazim menerima keputusan tersebut dengan hati yang terbuka.

Beliau reda dengan keputusan pengundi selepas jentera BN khususnya UMNO bertungkus lumus bagi memastikan kejayaan BN.

Bagaimanapun, Dr Sohaimi berkata sebagai orang Islam, kita wajib percaya pada qada dan qadar Allah.

“Terima kasih kepada pengundi yang keluar menunaikan tanggungjawab mereka dan terima kasih kepada jentera parti yang bertungkus lumus dan bekerja keras,” katanya.

Mengulas kekalahan Barisan Nasional, Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Azwan melalui kemaskini laman blognya berkata, beliau dapat melihat keyakinan rakyat sudah mula kembali kepada Barisan Nasional. Selanjutnya di SINI.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..