Jumaat, 18 Julai 2014

#MH17: PM Arahkan Siasatan Segera, Hentikan Spekulasi @NajibRazak @HishammuddinH2O @Azwanbro

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak melahirkan rasa terkejut dengan kejadian yang dilaporkan menimpa pesawat Boeing 777 milik Malaysia Airlines (MAS) penerbangan MH17.

Perdana Menteri menerusi akaun Twitternya berkata, kerajaan akan menyiasat segera kejadian tersebut.

Bagaimanapun Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menerusi akaun twitternya menjelaskan, masih belum ada pengesahan bahawa pesawat itu ditembak jatuh.

"Pihak tentera telah diarahkan untuk menyiasat kesahihan dakwaan itu. Kita juga bekerjasama dengan Kementerian Pengangkutan (berhubung insiden tersebut)," katanya.


Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia Khairul Azwan Harun menerusi laman facebooknya turut melahirkan rasa terkejut dengan berita yang menimpa MH17 . 

Azwan menasihati rakyat Malaysia supaya menghentikan penyebaran gambar-gambar palsu dan berita yang tidak sahih untuk memudahkan penyampaian berita yang benar dan disahkan.

“Sama-sama kita panjatkan doa kepada Allah SWT, agar dipermudahkan segala urusan dalam menyelesaikan tragedi ini.

Pihak MAS akan mengadakan sidang media berkaitan tragedi MH17 ini pada jam 4.00 pagi nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..