Ahad, 15 April 2012

PTPTN :Mahasiswa Keldai Pakatan Rakyat


Lihat bideo di atas, cuba try test bayangkan bahawa anak-anak yang menjadi pelakon tambahan memegang watak seakan keldai-keldai belaan PR adalah anak2 kite.

Si Pengarah mengarahkan anak kite berkumpul dengan watak masing2, pastu pegang sepanduk sambil menjerit-jerit dengan lagak penghuni Hospital Bahagia Tanjung Rambutan. Mereka pergunakan anak2 kite untuk kepentingan politik deme.

YPS™ nak tanya tuan2 serte puan2, apa perasaan tuan2 dan puan2 nengok & dengo bideo tu??? Kite antor anak kite untuk belajo. Tuntut ilmu. Yo bejaye dapat segulung ijazah. Dapat keroje elok. Gaji lumayan. Tup! Tup! Deme terjerit2 macam berok...

Tak kan tuan2/puan2 beronok-ronok kottt??? Takkan tuan2/puan2 banggey giler??? Kalu beronok2 & banggey giler, tak tau ler teman nak katey aper... Memang patut ler...

Tapi kalau tuan2/puan2 rase tak beronok-ronok, rase marah, rase nak nampo, itu memang perasaan normal sebagai ibu yang syurga di bawah tapak kakinye dan bapa yang merupekan pintu syurga seperti dalam hadis nabi.

Untuk makluman, deme tu udah dirasuk. Bukan rasuk dik hantu. Tapi di rasuk oleh maknusiye yang perangai ngalahkan hantu. Itu sebab anak2 tuan2/puan2 jadi macam tu.

Tuan2/puan2... Kalau anak2 tuan2/puan2 nak keldai @ beruk macam dalam bideo di ataih, tak payah ler hantor masuk IPTA/S. Kah kah kah.

Kerajaan udah sanggup sediakan duit untuk deme belajo. Untuk anak2 kite jadi cerodik. Memang ler bukan biasiswa tapi pinjam. Tapi kire betuah ler juge. Cer kome teraiii pinjam sedare mare, boleh dapat ker????

Bukan anak kiter je nak belajo. Anak orang lain pon nak juge. Udah dapat koje, bayo le balik pelan2. Bukan macam pinjam 'along'. Tak bayo kene ugut, silap gaye kene bunoh.

Nak freeeeee??? Kah Kah Kah. Langsung tak gune akal berpikio... Jangan ikut dakyah Penipu Rakyat (PR) tu. Deme cakap jer. Deme boleh janji macam2 sebab deme bukan pemerintah.

Teman malas ler nak cerite panjang. Teman tau tak semue mahasiswa atau anak2 kite bangang. Tak semua boleh jadi berok. Tak semua boleh jadi keldai macam dalam bideo di atas.

Yang cerodik teruskan belajo. Capai matlamat dan cite2. Buat mak bapak bangge. Dah bejaye, pimpin tanahair kite leklok.

YPS™ nak kabo satu rahsia, kalau kome dapat result cemerlang, kome kompom tak payah bayor balik pinjaman PTPTN tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..