Selasa, 25 Mac 2014

#MH370: NKPUM Mohon Allah Permudahkan Segala Urusan @Azwanbro #SARMH370

Petikan status twitter Azwan.
Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia turut melahirkan rasa sedih dan simpati terhadap tragedi menimpa pesawat Malaysia Airlines (MAS) penerbangan MH370 yang hilang sejak 17 hari yang lalu.

“Jika itulah takdir #MH370, ku pohon belas kasihan dan rahmat Mu jua Ya Allah agar dipermudahkan segalanya buat mereka dan keluarga. 

Beliau berdoa supaya segala urusan mencari penumpang, krew serta pesawat MH370 dipermudahkan oleh Allah SWT.

Azwan memuatnaik status laman twitter beliau selepas sidang media khas Perdana Menteri YAB Datuk Seri Najib Tun Razak yang disiarkan secara langsung dari Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur, 10 malam tadi.

Menurut Perdana Menteri, kedudukan terakhir penerbangan MH370 itu didasarkan kepada maklumat daripada data satelit yang diberikan oleh syarikat Britain, Inmarsat dan Bahagian Penyiasatan Nahas Udara United Kingdom (AAIB) yang mengesahkan pesawat Boeing 777-200 itu terbang ke jalur selatan melalui isyarat terakhir yang dikesan daripada pesawat itu.

"Ini kawasan yang terpencil, jauh daripada mana-mana tapak pendaratan yang munasabah.

"Oleh itu, dengan rasa penuh dukacita dan kesal, saya memaklumkan bahawa, berdasarkan kepada data baru ini, penerbangan MH370 berakhir di selatan Lautan Hindi," kata Najib.

Perdana Menteri meminta pihak media tidak mengganggu privasi keluarga krew serta penumpang MH370 dan sidang media susulan yang akan menerangkan laporan terperinci akan diadakan pada pagi ini.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..